plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۱۶۱۵۲

حمله هوایی اسرائیل به سوریه پس از انفجار موشک در نزدیکی تاسیسات دیمونا

منابع سوری از حمله جنگنده های اسرائیلی به حومه دمشق و واکنش پدافندی ارتش سوریه خبر دادند. رژیم صهیونیستی انفجار موشک در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا و پاسخ موشکی شب گذشته این رژیم به سامانه موشکی ارتش سوریه را تأیید کرد.
حمله هوایی اسرائیل به سوریه پس از انفجار موشک در نزدیکی تاسیسات دیمونا
به گزارش ایصال نیوز، منابع محلی سوری بامداد پنجشنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر دادند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: «سامانه‌های پدافندی ما با حمله موشکی اسرائیل در منطقه دمیر در ریف دمشق روبرو شدند».

سانا به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «امروز حدود ساعت ۱:۳۸ بامداد دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، به ما حمله کرد و برخی از نقاط اطراف دمشق را هدف قرار داد».

این منبع در ادامه توضیح داد: «سامانه‌های ضد هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرده و اکثر آنها را سرنگون کردند. این تجاوز منجر به زخمی شدن چهار سرباز سوری و خسارات مادی شد».

هفته قبل بود که سانا با اشاره به شنیده‌شدن صدای چند انفجار در جنوب آسمان دمشق، گزارش داد که پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با حمله هوایی صهیونیست‌ها از سمت جولان اشغالی و لبنان است.

 از سوی دیگر، به گزارش ایسنا ساعتی بعد از این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی در اولین واکنش اعلام کرد، جنگنده های اسرائیلی دست به حملاتی علیه برخی مواضع ارتش سوریه در جنوب دمشق زده اند. سخنگوی ارتش اسراییل مدعی شد یک موشک زمین به هوا از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شده که در منطقه بیابانی نقب در نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا سقوط کرده است.

او گفت: در پاسخ به این اقدام غیر عمد سوریه، ارتش اسرائیل سامانه پرتاب موشک و چند سامانه موشکی دیگر را در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه هدف قرار داده است.

 برخی رسانه‌های اسراییلی نیز از رهگیری یک فروند موشک توسط سامانه‌های پاتریوت اسراییل در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا خبر دادند. در مناطق مرکزی سرزمین‌های اشغالی هم آژیر خطر به صدا در آمد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما