plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۱۵۸۳۸

مصاحبه مطبوعاتی وزیر خارجه اردن پس از کشف کودتای نافرجام

ارتباطات یک فرد خارجی با همسر شاهزاده حمزه
وزیر خارجه اردن پس از کودتای نافرجام شب گذشته در این کشور، امروز با حضور در کنفرانس خبری به تشریح ابعاد این رویداد و پاسخ به سوالات خبرنگاران مبادرت کرد.
مصاحبه مطبوعاتی وزیر خارجه اردن پس از کشف کودتای نافرجام
به گزارش ایصال نیوز، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی گفت که تعداد افراد دستگیر شده 14 تا 16 نفر به اضافه باسم عوض الله و شاهزاده حمزه بن الحسین است.

باسم عوض الله به عنوان رئیس اسبق دربار پادشاهی اردن کار می‌کرد، سپس عبدالله دوم وی را به عنوان نماینده خود در عربستان منصوب کرد. عوض الله در سال ۲۰۱۸ از این سمت برکنار شد و پس از آن به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نزدیک شد و در حال حاضر یکی از مسئولین پروژه شهر "نئوم" عربستان است.

خبر دستگیری شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد پیشین اردن و برادر ناتنی ملک عبدالله، نیز در حالی از سوی وزیر خارجه این کشور اعلام شده که خبرگزاری رسمی این کشور، شامگاه دیشب (شنبه) قرار گرفتن حمزه بن حسین در حصر خانگی یا بازداشت را تکذیب کرده بود.

وزیر خارجه اردن افزود که شاهزاده حمزه و عناصر دیگری که در این توطئه مشارکت داشتند به دادگاه امنیت کشور تحویل داده خواهند شد.

الصفدی ادامه داد: تحقیقات، نشان دهنده مشارکت طرفهای بیگانه در تحرکات اخیر شاهزاده حمزه است.

وزیر خارجه اردن گفت: شاهزاده حمزه دو پیام به زبان عربی و انگلیسی برای تحریف حقائق و جلب همدردی منتشر کرده و دستگاه های امنیتی ارتباطات یک فرد خارجی با همسر شاهزاده حمزه را دنبال کردند که انتقال وی از اردن را مطرح می کند.

وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد، نتایج تحقیقات را پس از تکمیل منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش هایی برای هدف قرار دادن امنیت و ثبات اردن صورت گرفت که ناکام شد. نهادهای دولتی توانستند این مساله را خاموش کنند و همه چیز تحت کنترل است.

الصفدی گفت: تدابیر قانونی لازم برای حفاظت از امنیت اردن اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما