plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۵۳۵۸

دیدار لاوروف با الحریری در ابوظبی

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سفر به امارات با سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان درباره اوضاع در لبنان و سوریه گفت‌و‌‌گو کرد.
دیدار لاوروف با الحریری در ابوظبی
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «مستقبل الوب» ، در دیدار روز سه شنبه سرگئی لاوروف و سعد حریری، همچنین«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «جورج شعبان» مشاور سعد حریری نیز حضور داشتند. تاکنون از جزئیات این دیدار از پیش اعلام نشده، خبری منتشر نشده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از روز دوشنبه سفر پنج خود به کشورهای امارات، عربستان سعودی و قطر را آغاز کرد و روز سه شنبه پس از دیدار با همتایای اماراتی خود در کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

دیدار لاوروف و حریری در حالی در ابوظبی انجام شد که این دیدار در برنامه‌های سفر لاوروف توسط وزارت امور خارجه روسیه اعلام شده بود، قرار نداشت.

ششم اسفند امسال پایگاه اطلاع رسانی «عرب پست» به نقل از منابع سیاسی فاش کرد که «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی در دیدار با سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان که دوم اسفند به امارات سفر کرده بود، ‌ یک پیشنهاد مالی و همچنین میزبانی از خانواده وی ارائه داده است.

سعد حریری که حدود پنج ماه است از سوی "میشل عون" رییس جمهوری لبنان و تایید شکننده پارلمان این کشور مکلف به تشکیل کابینه برای چهارمین بار شده، به دلایل مختلف تاکنون نتواسته دولت خود را تشکیل دهد.

این اعتقاد وجود دارد که یکی از علل ناکامی‌های حریری در تشکیل دولت در لبنان، نگاه وی به پایتخت‌های دولت‌های خلیج فارس است که هر کدام منافع خود را در قالب سیاست‌های زیاده خواهانه و طلبکارانه خود دنبال می کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما