plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۱۴۰۷۲

با هجوم طرفداران ترامپ، نشست کنگره آمریکا برای شمارش آراء گزینشگران متوقف شد

اعزام نیروهای گارد ملی و پلیس فدرال به واشنگتن
در پی یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره، نشست روز چهارشنبه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری متوقف شد. نیروهای گارد ملی و پلیس فدرال برای پایان اشغال ساختمان مجلس به واشنگتن اعزام می شوند.
با هجوم طرفداران ترامپ، نشست کنگره آمریکا برای شمارش آراء گزینشگران متوقف شد
به گزارش ایصال نیوز، گروهی از هواداران دونالد ترامپ همزمان با نشست روز چهارشنبه کنگره در واشنگتن تظاهرات کردند.

برخی از ویدئوهای منتشر شده ماموران پلیس را در حال تخلیه دفاتر کنگره همزمان با تظاهرات طرفداران دونالد ترامپ نشان می دهد. شماری از معترضان با ماموران پلیس درگیر شدند.

گزارش ها حاکی است، تلاش هواداران دونالد ترامپ برای اخلال در روند بحث در کنگره باعث شد که جلسه مجلس سنا برای بررسی اولین اعتراض گروهی از قانونگذاران به پیروزی جو بایدن متوقف شود.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا مجبور به ترک جلسه سنا شد و اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا مجبور شده اند تا در دفاتر خود پناه بگیرند.

دونالد ترامپ در واکنش به ورود هوادارانش به ساختمان کنگره از تظاهرکنندگان خواست تا با پلیس همکاری کنند. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از طرفدارانش خواست تا از خشونت بپرهیزند.

مایک پنس به عنوان معاون رئیس جمهوری ریاست مجلس سنا و در نتیجه ریاست نشست روز چهارشنبه کنگره را برعهده داشت.

چهار سال پیش نیز جو بایدن، معاون باراک اوباما ریاست جلسه کنگره برای بررسی و تائید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را برعهده داشت.

*کاخ سفید: گارد ملی و پلیس فدرال به کنگره اعزام می‌شوند

کاخ سفید در واکنش به اشغال ساختمان کنگره اعلام کرد که نیروهای گارد ملی و پلیس فدرال برای کمک به پایان اشغال ساختمان مجلس نمایندگان و مجلس سنا به واشنگتن اعزام می شوند.

* تیراندازی در ساختمان کنگره

رسانه های آمریکا از تیراندازی در داخل ساختمان کنگره خبر می دهند. بنا به برخی گزارشها یک نفر در جریان این حادثه به شدت مجروح شده است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با درخواست دونالد ترامپ برای رد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مخالفت کرد.

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده همزمان با آغاز نشست کنگره برای بررسی و تائید نتیجه رای گیری در کالج الکترال اعلام کرد که «اختیار» لازم برای عدم تائید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب این کشور را به صورت «یکجانبه» ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که معاونش مانع از تائید پیروزی جو بایدن شود.

در بیانیه ای که مایک پنس دقایقی پیش از آغاز نشست کنگره آمریکا منتشر کرد، آمده بود که سوگندش برای پاسداری از قانون اساسی این کشور به او امکان نمی دهد که به طور «یکجانبه» تصمیم به شمارش یا عدم شمارش آرای الکترال ایالت ها بگیرد.
در این بیانیه اشاره ای به دونالد ترامپ و درخواست او نشده است.

**آخرین خبر:پلیس از اعضای کنگره خواست ماسک ویژه بزنند تا بتواند گاز اشک آور شلیک کند

پلیس کنگره از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا خواست تا ماسک ویژه بزنند تا بتواند با شلیک گاز اشک آور کنترل اوضاع را در دست بگیرد.

پلیس واشنگتن درخواست نیروی کمکی کرد.

شهردار پایتخت آمریکا از ساعت شش بعدازظهر حکومت نظامی در این شهر اعلام کرد. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا قرار است تا لحظاتی دیگر سخنرانی کند.

تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده گروهی از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در صحن مجلس سنا نشان می دهد.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما