plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۴۰۴۳

استقبال انصار الله و حماس از آشتی عربستان و قطر

جنبش فلسطینی حماس از توافق دوحه و ریاض برای بازگشایی مرزها استقبال کرد. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز با تبریک به ملت قطر، ابراز امیدواری کرد این موضوع آغازی بر پایان جنگ و تنش در منطقه و توقف جنگ علیه یمن باشد.
استقبال انصار الله و حماس از آشتی عربستان و قطر
به گزارش ایصال نیوز، جنبش حماس فلسطین توافق عربستان سعودی و قطر برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی مرزها را و پیشرفت در مذاکرات آشتی میان این دو را تبریک گفت.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، حماس در بیانیه خود ابراز امیدواری کرد که بحران میان کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت کامل تمام شود و وحدت و همبستگی میان آنها به صورت کامل بازگردد.

این جنبش فلسطینی در ادامه خواستار آغاز گسترده‌ترین گفت‌وگوی منطقه‌ای برای پایان دادن به عوامل اختلاف میان کشورهای عربی و اسلامی در منطقه شد و ابراز امیدوار کرد سال ۲۰۲۱ سال تحقق وحدت ملی فلسطین و وحدت امت و کشورهای اصلی آن باشد.

همچنین «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب و عضو ارشد انصار الله یمن، لغو محاصره قطر و ازسرگیری روابط این کشور با عربستان سعودی را به ملت قطر تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این موضوع آغازی بر پایان جنگ و تنش در منطقه و توقف جنگ علیه یمن و رفع محاصره آن باشد.

وی در این‌باره گفت: معیار سنجش آشتی (کشورهای حاشیه) خلیج (فارس) با قطر و با نظارت کویت، سه موضوع است که بر حتمیت نتیجه تأکید می‌کند:

۱. این لغو محاصره صوری نباشد به معنای آنکه پس از نشست (شورای همکاری) محاصره دوباره برقرار شود

۲. به خاطر عادی‌سازی روابط نباشد به نحوی که این همان هدف نشست باشد

۳. و مهم‌ترین برون‌رفت آن بویژه با توجه به حضور هیأت آمریکایی در نشست این است که برگرفته از استقلال هر کشوری با حفظ روابط برابر بین‌المللی باشد.

قطر و عربستان سعودی شامگاه دوشنبه پس از سه سال قطع رابطه، سرانجام دیشب بر سر بازگشایی مرزها به توافق رسیدند و «تمیم بن حمد» امیر قطر شخصا در نشست امروز (سه‌شنبه) سران در شهر العلا عربستان شرکت می‌کند.

گفتنی است؛ اجلاس سران شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس امروز سه شنبه در سالن آئینه المرایا و با حضور سران شورای همکاری و نیز مقامات مصر و جراد کوشنر داماد ترامپ، شاهد آشتی قطر و عربستان خواهد بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما