plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : ۱۳۴۰۸

اعلام موجودیت یک گروه تروریستی جدید در سوریه

مرکز موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان از تأسیس یک گروه تروریستی جدید طرفدار ترکیه تحت عنوان «حرکة احرار سوریه» خبر داد.
اعلام موجودیت یک گروه تروریستی جدید در سوریه
به گزارش ایصال نیوز، مرکز موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان اعلام کرد که یک گروه تروریستی از روز جمعه در عفرین واقع در شمال سوریه تحت عنوان «حرکة احرار سوریه» اعلام موجودیت کرد.

«دیده بان حقوق بشر سوریه» مدعی شد که این گروه وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه است.

منابع معارضان سوریه تاکید کردند، فرماندهی این گروه مسلح که اعضای آن را عناصر مسلح کردی، عربی و ترکمانی تشکیل می‌دهند، «دیدان حسن الکلی» بر عهده دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های محلی تعداد اعضای این گروه (احرار سوریه) را ۲۸ هزار نفر اعلام کردند که از گروه تحریر الشام با حدود ۱۵ هزار نفر عضو بزرگ تر است.

هدف اصلی این گروه وابسته به ترکیه در واقع مبارزه با جدایی طلبان کُرد در سوریه وابسته به اشغالگران آمریکایی اعلام شده است.

مقر اصلی احرار سوریه در عفرین واقع در شمال سوریه است و در مناطق عملیاتی "سپر فرات" و "شاخه زیتون" با هماهنگی ترکیه فعالیت خواهد کرد.

  از سوی دیگر همزمان کارشناسان مسائل سوریه می گویند که عقب نشینی اخیر ترکیه از بعضی نقاط تصرف شده اش در شمال سوریه، نه به دلیل توافق نامه هایی که در نشست های مسکو و آستانه و سوچی امضا کرده، بلکه در جهت آمادگی برای نبردی جدید با ارتش سوریه صورت گرفته است. چرا که نیروهای ترکیه در نقاط مذکور محاصره شده و در صورت ایجاد درگیری جدیدی در شمال، ارتش سوریه از آن به عنوان اهرم فشار استفاده خواهد کرد.

همچنین  وزارت دفاع روسیه بار دیگر تاکید کرده است که گروه های تروریستی ادلب آزمایشگاه هایی برای تجهیز و آماده سازی مواد شیمیایی سمی دارند که متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا آنها را اداره می کنند. این مواد سمی با هدف حملات شیمیایی ساختگی علیه غیر نظامیان و متهم کردن ارتش سوریه بدان تولید می شوند.

گفتنی است، در حال حاضر شمال سوریه به یک منطقه بحرانی با حضور نیروهای آمریکایی و ترکیه ای و مزدوران آنها تبدیل شده است و دولت سوریه  به همراه نظامیان روسی به مقابله با آنان ادامه می دهند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما