plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
کد مطلب : ۲۶۰۲۶

آغاز حملات تجاوزکارانه ارتش ترکیه به شمال سوریه

ورود نیروهای ترکیه به منطقه عملیاتی سپر فرات
ارتش ترکیه بامداد امروز چهارشنبه مواضع شبه‌نظامیان «قسد» در تل‌رفعت، عین‌العرب و منبج در شمال سوریه را هدف قرار داد. عصر دیروز سه شنبه نیز حمله جنگنده های ترکیه به یک مقر ارتش سوریه در شمال این کشور منجر به شهادت سه سرباز سوری شد.
آغاز حملات تجاوزکارانه ارتش ترکیه به شمال سوریه
به گزارش ایصال نیوز، ارتش ترکیه بامداد چهارشنبه مواضع شبه‌نظامیان «قسد» در تل‌رفعت، عین‌العرب و منبج واقع در شمال سوریه را به شدت هدف حملات خود قرار داد.

به گزارش روسیا الیوم، همزمان با انجام این حملات، ارتش ترکیه از طریق بلندگوها در مساجد منطقه مرزی «قرقمیش» از تصمیم خود برای دور جدید حمله به خاک سوریه به بهانه هدف قرار دادن عناصر پ. ک. ک خبر داد و از اهالی این منطقه مرزی خواست تا در منازل خود باقی بمانند.

همزمان تلویزیون سوریه اعلام کرد که نیروهای ترکیه از طریق مساجد مناطق مرزی ترکیه مجاور شهر «جرابلس» استان حلب، به ساکنان این مناطق هشدار داد که برای دور جدید حملات به خاک سوریه آماده می شوند، لذا در خانه‌های خود باقی بمانند.

از طرفی، برخی منابع خبری سوریه گزارش دادند که کاروانی از نیروهای ترکیه از جرابلس وارد منطقه سپر فرات شدند و یک ستون دیگر نیز از گذرگاه اونگوبنار وارد این منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاری سوریه، جنگنده‌های ترکیه بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) از ساعت 14:37 تا 15:00 به وقت دمشق، برخی نقاط نظامی ارتش سوریه در حومه حلب را هدف قرار دادند که در نتیجه آن 3 سرباز سوری شهید شده و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

سانا افزود: ارتش ترکیه دیروز همچنین چند روستای شهر الرقه در شمال سوریه را نیز هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش ترکیه روستاهای المعلق، صیدا و اطراف جاده بین المللی ام4 را با توپخانه و خمپاره گلوله‌باران کردند که به منازل شهروندان و اموال و دارایی‌های آنان خسارت وارد شد.

منابع محلی می‌گویند که در این حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای ترکیه، چهار غیرنظامی کشته شده و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش دیشب خبرگزاری سانا، وزارت دفاع سوریه در بیانیه دیروز خود با تایید حمله ارتش متجاوز ترکیه به پایگاه ارتش سوریه در این منطقه و شهادت سه سرباز سوری، هشدار داد به هر حمله اشغالگران ترکیه، قاطعانه پاسخ خواهد داد. ا لعا لم

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما