plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۳۰۶۷

وزیر دفاع ارمنستان: استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ بهترین گزینه است

وزیر دفاع ارمنستان، استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه برای توقف درگیری‌ها بر سر قره‌باغ کوهستانی را «بهترین گزینه» خواند و از مسکو تشکر کرد.
وزیر دفاع ارمنستان: استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ بهترین گزینه است
به گزارش ایصال نیوز، همزمان با انتشار خبرها درباره اعزام نیروهای حافظ صلح و تجهیزات نظامی روسیه به قره‌باغ کوهستانی به دنبال توافق سران مسکو، ایروان و باکو، «دیوید تونویان» وزیر دفاع ارمنستان از روسیه تشکر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزیر دفاع ارمنستان درباره توافق اخیر این کشور با روسیه و جمهوری آذربایجان برای توقف جنگ بر سر قره‌ باغ کوهستانی اظهارنظر کرد.

«دیوید تونویان» با اشاره به بخشی از مفاد این توافق ده بندی که درباره حضور نیروهای روسیه است، گفت: «استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه، بهترین گزینه است».

بنا بر گفته وزیر دفاع ارمنستان، موضوع استقرار نظامیان روسی بعنوان نیروهای حافظ صلح در یک مدت بسیار کوتاه بررسی و طراحی شد.

تشکر این مقام ارشد ارمنستانی از روسیه در شرایطی انجام شده که وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ۴۰۰ نیروی نظامی ارتش این کشور به همراه تجهیزات و خودروهای زرهی و نفربر با هواپیمای باری ایلوشین-۷۶ در ارمنستان پیاده شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، تاکنون ۲۰ فروند ایلوشن-۷۶ به همراه فرماندهان نیروهای حافظ صلح و بریگاد پانزدهم حافظ صلح روسیه در جمهوری ارمنستان فرود آمده‌اند. این هواپیماها حامل تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی و دیگر دستگاه‌های ارتباطی هستند.

روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان بامداد سه شنبه یک توافق ده بندی برای توقف درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی امضا کردند.

در بند سوم آمده است: «گروهی از نیروهای صلح‌بان فدراسیون روسیه شامل ۱۹۶۰ پرسنل نظامی، ۹۰ نفربر زره‌پوش، ۳۸۰ خودرو و تجهیزات ویژه در طول منطقه تماس قره‌باغ کوهستانی و در طول کریدور لاچین مستقر خواهند شد».

در بند چهارم هم تصریح شده است: «استقرار نیروهای صلح‌بان فدراسیون روسیه، به موازات عقب‌نشینی نیروهای مسلح ارمنستان صورت خواهد گرفت. مدت زمان استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه ۵ سال خواهد بود و این مدت به طور خودکار برای ۵ سال بعد تمدید خواهد شد، مگر آنکه هر کدام از طرفین ۶ماه قبل از انقضای این دوره، قصد خود را برای انقضای این بند اعلام کند»

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما