plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۳۰۵۱

نظامیان صلح بان روسی در منطقه قره باغ مستقر شدند

نظامیان روسی از صبح امروز سه شنبه و بر اساس توافق صلح انجام شده میان ارمنستان و آذربایجان، در منطقه قره باغ برای 5 سال مستقر شدند.
نظامیان صلح بان روسی در منطقه قره باغ مستقر شدند
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس توافق صلح که شب گذشته با حضور روسیه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به امضا رسید، از صبح امروز نظامیان روسی شروع به استقرار در منطقه قره باغ کرده اند.

بر اساس توافق انجام شده میان رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان، از نیمه شب ۱۰ نوامبر به وقت روسیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ حاکم شده است.

در خصوص این توافق، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان، امضای سند صلح بین کشورش و ارمنستان را دستاورد مهم برای جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز بامداد امروز سه شنبه در بیانیه ای گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می شود.

«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان نیز بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد: «توافقنامه‌ای را با رئیس‌جمهور روسیه و آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کردم. تصمیمی گرفتم که برای همه‌مان سخت است. آتش‌بس، برای مردم ما و خود من بسیار دردناک است».

پاشینیان اعلام کرد: «این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته‌اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هرگز اذعان نمی‌کنیم که باخته‌ایم و این آغاز عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود».

وی گفت: «در برابر شهدای همه شما زانو می‌زنم. در برابر همه سربازان، افسران، ژنرال‌ها و نیروهای داوطلب که با جانشان از سرزمین مادری‌مان دفاع کردند، تعظیم می‌کنم».

گفتنی است براساس یکی از بندهای توافق صلح قره باغ، در خطوط مقدم منطقه در امتداد جاده لاچین در قره باغ، نیروهای حافظ صلح روسیه به تعداد یک هزار و 960 نظامی ، 90 ماشین زره پوش و 380 خودروی نظامی مستقر می شود .

نیروهای حافظ صلح روسیه همزمان با خروج نیروهای ارمنی از قره باغ در این منطقه مستقر خواهد شد. مدت اقامت نیروهای صلح بان روسی در منطقه 5 سال خواد بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما