plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۲۸۴۱

انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس با احضار سفیر ایران، نگرانی لندن از تحولات مربوط به پرونده نانین زاغری محکوم امنیتی را به تهران ابلاغ کرد.
انگلیس سفیر ایران را احضار کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت خارجه انگلیس عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای از احضار «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در لندن خبر داده است. احضار آقای بعیدی‌نژاد به تحولات مربوط به پرونده یک محکوم امنیتی مرتبط بوده است.

وزارت خارجه انگلیس گفته احضار سفیر ایران بعد از انتشار اخباری مبنی بر اینکه قرار است «نازنین زاغری» مجدداً به دادگاه فراخوانده شود، صورت گرفته است.

مطابق این بیانیه، «توماس درو»، مدیر کل دفتر امور خاورمیانه، آفریقای شمالی، افغانستان و پاکستان در وزارت امور خارجه انگلیس در این دیدار «نگرانی‌ شدید» لندن را از این رویداد ابراز کرده و از ایران خواسته به «بازداشت خودسرانه» زاغری پایان دهد.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر «بازداشت دلبخواهانه اتباع دو تابعیتی» را رد کرده است.

یکی ازجنجالی‌ترین این پرونده‌ها طی سال‌های گذشته مربوط به مجرمی به نام «نازنین زاغری» بوده است. زاغری از سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و تلاش برای براندازی نرم بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شده است. او هنگام بازداشت به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس امروز پنجشنبه گفت: «ما این را برای سفیر ایران روشن کردیم که رفتار کشورش با نازنی زاغری راتکلیف غیرمنصفانه و غیرقابل قبول است و باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی می‌شود.»

وی اضافه کرد: «ایران با اقداماتی که در قبال نازنین انجام می‌دهد وجهه‌اش را بیش از پیش خدشه‌دار می‌کند. وقت آن است که بازداشت خودسرانه او و دیگر شهروندان دو تابعیتی انگلیس پایان داده شود.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما