plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۱۲۸۳۱

تاکید روسیه و فرانسه بر حل دیپلماتیک مناقشه قره باغ

سرگئی لاوروف و ژان ایو لودریان وزیران خارجه روسیه و فرانسه در گفت و گوی تلفنی بر حل و فصل مناقشه قره باغ از راه های دیپلماتیک تاکید کردند.
تاکید روسیه و فرانسه بر حل دیپلماتیک مناقشه قره باغ
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، لاوروف و لودریان در این مکالمه تلفنی، در خصوص سیر اوضاع در منطقه مناقشه قره باغ گفت و گو کرده و از ادامه اقدامات نظامی گسترده در این منطقه ابراز نگرانی کردند.

وزیران خارجه روسیه و فرانسه از طرف های مناقشه در قره باغ، خواستار توقف فوری و برقراری آتش بس و تلاش برای کاهش تنش ها شدند.

لاوروف و ایو لودریان بر حل و فصل دیپلماتیک مناقشه قره باغ و لزوم اقدامات هماهنگ سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کردند.

روسیه، فرانسه و آمریکا سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را تشکیل می دهند که پس از پایان جنگ چهار ساله در قره باغ از سال ۱۹۹۴ برای حل این مساله تلاش می کنند.

وزیران خارجه روسیه و فرانسه در ادامه این گفت و گوی تلفنی، سناریوی احتمالی ادامه جنگ و مناقشه در قره باغ را بررسی کرده و بر اهمیت اراده سیاسی طرف های مناقشه برای توقف جنگ در این منطقه تاکید کردند. دو طرف برخی مسائل دوجانبه روابط روسیه و فرانسه را هم بررسی کردند.

گفتنی‌ست از روز یکشنبه ششم مهرماه درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و علی رغم سه بار توافق آتش بس، دو طرف همدیگر را همچون گذشته، ناقض آتش بس و آغاز گر حملات خواندند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما