plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۱۲۷۵۷

وزارت خارجه آمریکا: جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد آتش بس را پذیرفتند

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد آتش بس انسانی از سوی آمریکا را قبول کرده اند و توقف درگیری ها از صبح امروز دوشنبه اجرا خواهد شد.
وزارت خارجه آمریکا: جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد آتش بس را پذیرفتند
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا نیمه شب یکشنبه به وقت ایران اعلام کرد جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد آتش بس از سوی آمریکا را قبول کرده اند و توقف درگیری ها در منطقه ناگورنو قره باغ از صبح امروز دوشنبه اجرا خواهد شد.

گفتنی است پیشتر «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که براساس دستورات «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، دولت او در طول دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) در حال تلاش برای برقراری صلح میان آذربایجان و ارمنستان بوده است.

به گفته اوبرایان، ارمنستان پیشنهاد آتش‌بس از سوی آمریکا را قبول کرده، و دولت ترامپ به فشار بر دولت باکو ادامه می‌دهد تا توافقی را برای آتش‌بس بپذیرد.

این در حالی است که «الهام علی‌اف» رییس جمهوری آذربایجان روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: آماده توقف عملیات نظامی در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» هستیم و هر چه سریع‌تر از مرحله نظامی به مرحله مذاکرات گام برداریم بهتر خواهد بود .

به گزارش اسکای نیوز، درپی تلاش وزارت امور خارجه آمریکا و اقناع جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آتش بس از صبح امروز دوشنبه پنجم آبان بین طرفین اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما