plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۱۲۶۷۹

آرزوی سلامتی ترامپ برای ایرانیان با طعم فشار اقتصادی حداکثری

رئیس جمهور آمریکا درحالی‌که دولتش بی سابقه ترین تحریم های بین المللی را علیه تهران وضع کرده است به طوری که بسیاری از مردم ایران در رنج مضاعف به سر می برند و اقتصاد این کشور بهشت کاسبان تحریم ایران شده است در سخنرانی در بین حامیان خود اظهار کرد: برای ایران آرزوی سلامتی دارم، اما آنها نمی توانند سلاح هسته ای داشته باشند. من می خواهم آنها یک کشور قدرتمند و عالی باشند.
آرزوی سلامتی ترامپ برای ایرانیان با طعم فشار اقتصادی حداکثری
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه شب در حالیکه با حامیان خود در پنسیلوانیا صحبت می کرد، گفت: می خواهم ایران کشوری قدرتمند، اما بدون سلاح هسته ای باشد.

ترامپ خاطر نشان کرد: من تصمیم گرفته ام از توافق وحشتناک آخرین دولت [ایالات متحده] مربوط به برنامه هسته ای ایران خارج شوم. اگر ما در انتخابات پیروز شویم، اولین تماس تلفنی من از ایران خواهد بود.

به گفته وی، به دلیل تحریم های آمریکا، تولید ناخالص داخلی ایران ۲۷ درصد کاهش یافته است.

ترامپ گفت: برای آنها آرزوی سلامتی دارم، اما آنها نمی توانند سلاح هسته ای داشته باشند. من می خواهم آنها یک کشور قدرتمند و عالی باشند.

در سال ۲۰۱۸، واشینگتن از برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) که با هدف حل و فصل مسائل اتمی ایران توسط روسیه، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، چین، فرانسه و آلمان انعقاد شده بود، خارج شد.

مقامات آمریکایی کارزار "فشار حداکثری" بر ایران را آغاز کرده اند که در واقع فشار آوردن به تهران از نظر اقتصادی است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما