plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۲۴۴۷
همزمان با افزایش دمای هوای کم سابقه

آتش سوزی گسترده، جنگل های غرب سوریه را طعمه حریق کرد

احتمال انفجار ۱۵۰ تن نیترات آمونیوم در سوریه
آتش‌سوزی گسترده در جنگل های غرب سوریه که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از ۲۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است.
آتش سوزی گسترده، جنگل های غرب سوریه را طعمه حریق کرد
به گزاررش ایصال نیوز، وقوع آتش‌سوزی گسترده در حومه استان‌های لاذقیه، طرطوس و حمص صدها هکتار از اراضی این مناطق طعمه آتش شده و شماری نیز کشته و زخمی شدند.

در آتش سوزی گسترده که در حومه استان های لاذقیه، طرطوس و حمص از شامگاه پنجشنبه آغاز شده، صدها هکتار از اراضی این سه استان از جمله تعدادی منزل مسکونی روستایی در محاصره آتش قرار گرفته و سوخته اند.

بنابر اعلام هوازن مخلوف مدیر بهداشت لاذقیه، در آتش سوزی اراضی این استان که همچنان ادامه دارد، دستکم دو نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند. شعله های آتش در منطقه جبله واقع در حومه لاذقیه به منازل مسکونی روستائیان در روستای سربیون رسید و تعدادی منزل مسکونی طعمه حریق شد.

با شدت گرفتن آتش سوزی در سواحل غرب سوریه تاکنون مناطق زیادی در لاذقیه طعمه حریق شده و در این منطقه اعلام وضعیت اضطراری شده است.

* احتمال انفجار ۱۵۰ تن نیترات آمونیوم

برخی منابع محلی از رسیدن آتش به یک انبار نگهداری کود شیمیایی خبر می دهند و هشدار داده اند احتمال انفجار ۱۵۰ تن نیترات آمونیوم وجود دارد.

در صورت وقوع احتمالی انفجار ناشی از نیترات آخونیوم، سوریه پس از لبنان دومین کشوری خواهد بود که از متحمل خسارات سنگین ناشی از حریق در انبار نیترات آمونیوم خواهد شد. در انفجار بندر بیروت که چهارم آگوست رخ داد، 179 نفر قربانی و بیش از 6 هزار نفر دیگر زخمی شدند.

آتش در روستای نحل العنزه واقع در حومه شهر بانیاس استان طرطوس تعدادی از منازل مسکونی روستاییان را از بین برد. صدها خانواده در استان های لاذقیه، طرطوس و حمص منازل خود را تخلیه کرده و به مکان های امن‌تر رفتند.

مقام های محلی اعلام کردند، خشکی هوا و وزش بادهای شدید باعث گسترش این آتش سوزی شده است و نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات تا کنون موفق شدند تعدادی از این آتش سوزی‌ها را خاموش کنند؛ اما این آتش سوزی گسترده همچنان ادامه دارد.

آتش سوزی جنگل های استان حماه آتش سوزی، مساحت قابل توجهی از جنگل های منطقه کوهستانی به ویژه در اطراف شهر مصیاف در شمال غرب استان حماه را نیز از بین برده است.

منابع رسمی سوریه خبر دادند این آتش سوزی بی سابقه همزمان با افزایش دمای هوا در سرتاسر استان های سوریه به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما