plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۱۲۴۳
وزير كشور در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبليغات اقتصادی كشور

برخی موضوعات مطرح در فضای رسانه ای، زمينه ايجاد اختلاف و تهديد و تهييج را فراهم می‌كند

نبايد در حوزه افكار عمومی انفعالی عمل شود
در شرايط فعلي لازم است مسئولان و دستگاههاي اجرايي بيش از پيش در حوزه ايجابی و سلبی در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی متمركز شوند و ضمن عمل به وظايف خود، به شبهات و سؤالات و ابهامات پاسخ دهند.
برخی موضوعات مطرح در فضای رسانه ای، زمينه ايجاد اختلاف و تهديد و تهييج را فراهم می‌كند
به گزارش ایصال نیوز از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ دكتر رحماني فضلي وزير كشور و رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي كشور، در اين جلسه ضمن تاكيد بر اهميت اطلاع رساني به موقع و كارآمد گفت: شرايط كنوني كشور اقتضا مي كند كه مراقبت هاي بيشتري در حوزه رسانه انجام شود، چرا كه برخي موضوعات مطرح در فضا، زمينه ايجاد اختلاف و تهديد و تهييج را فراهم مي كند و نياز است مسئولان و دستگاههاي اجرايي بيش از پيش در حوزه ايجابي و سلبي در جهت مديريت اطلاع رسانی متمركز شوند و ضمن عمل به وظايف خود، به شبهات و سؤالات و ابهامات پاسخ دهند.

وي افزود: دستگاهها و نهادهاي دولتي در پاسخگويي، در حوزه سلبي با رفع شبهه و مقابله و در حوزه ايجابي در قالب خبر،گزارش، مستند و تحليل اقدام كنند، بعلاوه هر اقدام رسانه اي كه موجب افزايش اعتماد و رضايتمندي مردم مي شود در دستور كار دستگاه ها قرار گيرد.

رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي با اشاره به واقعه سيل اخير در كشور، گفت: اين بحران به خوبي مديريت شد و همه متحد، منسجم و هماهنگ عمل كردند. اين در حالي است كه؛ بسياري از دشمنان و رسانه هاي معاند تلاش كردند تا اين واقعه طبيعي را به بحران ادامه دار تبديل كنند، اما نتوانستند كاري از پيش ببرند.

وي در همين زمينه به نقش موثر رسانه ها اشاره كرد و گفت: رسانه ها به خصوص صداوسيما در زمينه اطلاع رساني و همچنين نمايش ابعاد مشاركت و همدلي مردم و مسؤولين به خوبي عمل كردند. البته عظمت و ابعاد كار و ايثار و فداكاري مردم تا حدودي منعكس شد، اما ظرفيت خبر به اندازه اي نيست كه آن حجم از جلوه ايثار و فداكاري را نشان دهد.

وزير كشور گفت: اكنون پس از مقابله موفق با سيل، وارد مرحله بازسازي و نوسازي ميشويم و البته بايد در نظر داشته باشيم كه عواطف و احساسات در اين مرحله، با حساسيت مضاعفي مطرح مي شود و بايد بر تكيه بر برنامه و اولويت بندي و زمانبندی صحيح عمل كنيم.

وزير كشور ضمن يادآوري ابعاد خسارات سيل اخير گفت: مرحله بازسازي مناطق آسيب ديده از سيل که وسعت زیادی را اعم از شهر و روستا در بر مي گيرد، طبيعتاً زمان بر و كار بسيار سختي خواهد بود و نبايد بگذاريم دشمنان از اين مسير براي ناكارآمد جلوه دادن مديريت كشور و تهييج و تحريك افكار عمومي، سوء استفاده كنند.
وزير كشور ادامه داد: فشارها و تحريم هاي دشمن گرچه در عمل تاثيري در روند كار بازسازي مناطق سيل زده ندارد اما تبليغات مي تواند تاثيرات سوئي بر افكار عمومي داشته باشد به همين دليل امسال بيش از گذشته نيازمند تحليل درست و مقابله به موقع در اين عرصه هستيم.

رحماني فضلي با اشاره به اين كه وظيفه اصلي ستاد آرامش بخشيو امید آفرینی به فضاي جامعه و همچنين زمينه سازي براي شكل گيري بينش واقع بينانه در جامعه است گفت: نبايد در حوزه افكار عمومي انفعالي عمل شود.

رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي كشور با اشاره به گزارش هاي ارائه شده در اين جلسه تاكيد كرد: در خصوص كالاهاي اساسي مشكلي وجود ندارد و با نزديك شدن ماه مبارك رمضان دستگاه ها و نهادهاي متولي بايستي اين اطمينان را به مردم بدهند كه در حوزه تامين مواد غذايي و كالاهاي اساسي، مشكلي نخواهند داشت.

وزير كشور ادامه داد: موضوع قاچاق كالاي اساسي و شايعات و اخبار مطرح در اين حوزه، همچنان به عنوان يك نگراني مطرح است و لازم است؛ استانداران به عنوان روساي شوراهاي تامين استان و نيروي انتظامي، دقت و مراقبت بيشتري در اين خصوص داشته باشند.

و بعلاوه؛ مسئولان بخش هاي مرتبط، از انتشار اخبار جعلي قاچاق كالاهاي اساسي در فضاي مجازي و رسانه هاي كشور كه موجبات نگراني مردم و زمينه رواني گراني هاي بيشتر را فراهم مي كند، جلوگيري كنند.

انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما