plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۱۲۴۲
به منظور حل چالش ترکیه با آمریکا

وزیر دفاع ترکیه و سرپرست وزارت دفاع آمریکا دیدار کردند

وزیر دفاع ترکیه و سرپرست وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر بر ضرورت همکاری‌های راهبردی برای برقراری ثبات منطقه‌ای و جهانی تاکید کردند.
وزیر دفاع ترکیه و سرپرست وزارت دفاع آمریکا دیدار کردند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه در چارچوب تماس‌های رسمی خود در آمریکا با «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده دیدار کرد.
وزیر دفاع ترکیه و سرپرست وزیر دفاع آمریکا در این دیدار بر اهمیت همکاری‌های راهبردی برای برقراری ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی تاکید کردند.
آناتولی نیز گزارش داد که آکار در دیدار با شاناهان، دیدگاه‌ها و درخواست‌های آنکارا در خصوص ایجاد منطقه امن در سوریه، خرید اس-400 و همچنین موضوع جنگنده‌های اف-35 و تحولات در مدیترانه شرقی را با وی در میان گذاشت.
وزیر دفاع ترکیه دیروز دوشنبه طی سخنانی در افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس سالانه مشترک شورای همکاری ترکیه-آمریکا و شورای آمریکایی-ترک در رابطه با بحران اس-400 میان دو کشور اظهار داشت که «تهدید کردن، دادن اولتیماتوم یا تعیین ضرب الاجل اقدام سازنده‌ای برای حل این بحران نیست، بلکه بر خلاف روحیه اتحاد و همکاری است».
حلوصی آکار گفته بود که مسئله سیستم دفاعی موشکی اس- ۴۰۰ روسیه و برنامه خرید آن توسط آنکارا موضوعی است که می‌توان از طریق دیالوگ و گفت‌وگو حل کرد.
این‌ در حالی است که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که «واشنگتن به آنکارا گفته است که اگر روند خرید اس- ۴۰۰ روسیه ادامه یابد، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال می‌شود»
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما