plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۲۴۰۶

متن کامل مناظره پنس و هریس درباره ایران

معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بخشی از مناظره خود در بامداد پنجشنبه درباره ایران اظهارنظر کردند.
متن کامل مناظره پنس و هریس درباره ایران
به گزارش ایصال نیوز، کاملا هریس در بخشی از این مناظره به انتقاد از خروج آمریکا از برجام پرداخت و گفت: «او از توافق‌ها خارج شده است. به توافق هسته‌ای ایران نگاه کنید که ما را در موقعیتی قرار داده که کمتر ایمن هستیم چون آنها دارند چیزی می‌سازند که ممکن است به ایجاد یک زرادخانه هسته‌ای مهم ختم شود.»

وی در ادامه گفت: «مردم، ما همراه با دوستان و متحدانمان داخل آن توافق بودیم و به خاطر رویکرد یکجانبه دونالد ترامپ در سیاست خارجی و انزواگرایی‌اش، او ما را از این توافق خارج کرده و در موقعیت ناامن‌تر قرار داد.»

هریس گفت: «و چیزی که همیشه جزئی از قدرت کشور ما بوده، علاوه بر ارتش فوق‌العاده ما این بوده که ما به حرفمان پایبند می‌مانیم ولی دونالد ترامپ این را نمی‌فهمد. چون نمی‌داند صادق بودن یعنی چه.» مایک
پنس گفت: «ما در برابر کسانی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند، قوی ایستاده‌ایم. وقتی که رئیس‌جمهور ترامپ وارد کاخ سفید شد، داعش بخشی از خاورمیانه که به اندازه پنسیلوانیا بود را گرفته بود؛ رئیس‌جمهور ترامپ نیروهای مسلح ما را به کار گرفت تا خلافت داعش را از بین ببرد و رهبر آنها البغدادی را بدون کشته شدن یک آمریکایی حذف کرد.»
پنس اضافه کرد: «شما درباره ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران صحبت می‌کنید؛ همان توافقی که در آن دولت قبلی ۱.۸ میلیارد دلار به اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی انتقال داد؛ رئیس‌جمهور ترامپ ما را از آن توافق خارج کرد و وقتی قاسم سلیمانی داشت برای صدمه زدن به آمریکایی‌ها به بغداد سفر می‌کرد، او را حذف کرد. آمریکا اکنون امن‌تر است و متحدانمان هم امن‌ترند.»

کاملا هریس در پاسخ به اظهارات پنس گفت: «شما به مسئله [سردار] سلیمانی اشاره کردید. بعد از حمله به سلیمانی، حمله متقابلی از سوی ایران به نظامیان ما در عراق انجام شد و آنها به ضربه مغزی مبتلا شدند. می‌دانید دونالد ترامپ این مسئله را چطور رفع و رجوع کرد؟ گفت آنها به سردرد مبتلا شده‌اند.»

گفتنی است، «مایک پنس» شریک انتخاباتی و معاون دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «کامالا هریس» نماینده ایالت کالیفرنیا در سنا و شریک انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات، چهارشنبه شب در یک مناظره تلویزیونی در برابر هم قرار گرفتند. این مناظره 90 دقیقه‌ای نخستین و تنها مناظره شرکای انتخاباتی نامزدهای دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (سیزدهم آبان) سال جاری است.

مناظره چهارشنبه شب به وقت واشنگتن بین نامزدهای دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده با تدابیر ایمنی متفاوت و سخت‌گیرانه‌تری از مناظره ۲۹ سپتامبر (هشتم مهر) بین ترامپ و بایدن برگزار شده است که از جمله آن، نشستن دو طرف روی صندلی و قرار گرفتن صفحات شفاف و شیشه‌ای کنار میزهای آنهاست.

بر خلاف مناظره بایدن-ترامپ که به صورت ایستاده برگزار شد، معاونان رئیس جمهوری احتمالی در این مناظره تصمیم گرفتند پشت میز بنشینند و به سوالات مجری برنامه پاسخ دهند. این مناظره شامل ۹ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای بود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما