plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۲۲۹

وزیر امور‌ مالی و خزانه‌داری ترکیه با رئیس جمهور امریکا دیدار کرد

آلبایراک عمق تاریخی اتحاد ترکیه و آمریکا را پایه روابط دوجانبه ترکیه - امریکا دانست
برات آلبایراک، وزیر امور مالی و خزانه داری ترکیه که در چارچوب انجام چند دیدار دو جانبه، در واشنگتن به سر می‌برد، با دونالد ترامپ رئيس جمهوری امریکا دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور‌ مالی و خزانه‌داری ترکیه با رئیس جمهور امریکا دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از آناتولی، آلبایراک در حساب توئيتر خود ضمن ارزیابی دیدارهایش در واشنگتن نوشت: در جریان نشستی با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا و جرد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید که در راستای برداشتن گام‌هایی برای افزایش همکاری‌های فی مابین صورت گرفت، با رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفتگو کردیم».

وی همچنین اعلام کرد: در این دیدار سلام و پیام‌های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور را به وی منتقل کردم.

گفتنی‌ست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، قرار است در رأس یک هیئت بلندپایۀ دیپلماتیک، پس از دیدار با مقامات سوری در سوریه، به منظور تداوم رایزنی‌ها به ترکیه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار کند.

مدّتی ست که دولت ترامپ، به منظور آنچه که فشار حداکثری بر ایران خوانده می شود، با همسایگان کشورمان دیدار و رایزنی‌های کم سابقه ای دارد، هر چند که گفته می‌شود این رایزنی‌ها تأثیر چندانی در روابط سیاسی، اقتصادی ایران با همسایگانش نداشته است. 

تا زمان انتشار این خبر، دربارۀ اینکه آلبایراک و ترامپ در مذاکراتشان در مورد ایران نیز رایزنی داشته اند یا نه، خبری منتشر نشده است. 

انتهای پیام /*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما