plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۱۲۲۵۶
نواف احمد پادشاه جدید کویت شد

مراسم تشییع جنازه امیر کویت فقط با حضور خانواده برگزار خواهد شد

با انتخاب نواف احمد جابر صباح، ولیعهد ۸۳ ساله این کشور و برادر ناتنی شیخ صباح، بعنوان پادشاه و امیر جدید کویت، مراسم تشییع و تدفین پادشاه فقید کویت ساده و با حضور خانواده وی امروز برگزار خواهد شد.
مراسم تشییع جنازه امیر کویت فقط با حضور خانواده برگزار خواهد شد
به گزارش ایصال نیوز، دیوان پادشاهی کویت اعلام کرد جنازه شیخ صباح احمد جابر صباح، امیر ۹۱ ساله این کشور که روز سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) درگذشت، امروز چهارشنبه از آمریکا به کویت منتقل می شود.

به گزارش اسکای نیوز؛ بر اساس اعلام دیوان پادشاهی کویت، مراسم تشییع جنازه امیر کویت بسیار ساده و فقط با حضور اعضای خانواده وی برگزار خواهد شد.

دولت کویت از عواطف مردم کویت و ابراز همدردی رهبران جهان در وفات امیر کویت قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است دو ماه پیش اعلام شده بود که امیر کویت برای مراقبت‌های پزشکی بیشتر به شهر روچستر ایالت مینه‌سوتا آمریکا منتقل شده است. پیش از آن برخی اختیارات به نواف احمد جابر صباح، ولیعهد ۸۳ ساله این کشور و برادر ناتنی امیر کویت تفویض شده بود.

کویت که مساحت آن کمی کوچکتر از ایالت نیوجرسی ایالات متحده است اما ششمین ذخایر نفت شناخته شده در جهان را دارد.

مرحوم شیخ صباح در سال ۱۹۶۳ وزیر خارجه کویت شد و چهار دهه در این سمت باقی ماند. از این رو به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین وزرای خارجه در جهان شناخته می‌شود.

بزرگترین بحران همزمان با دوران وزارت شیخ صباح در این کشور، در سال ۱۹۹۰ رخ داد یعنی زمانی که صدام به کویت حمله کرد و این کشور را به مدت هفت ماه به اشغال خود درآورد و شیخ صباح در آن زمان همراه با مقام‌های دیگر کویتی به عربستان فرار کرد. اما آمریکا در فوریه ۱۹۹۱ با ائتلافی از کشورهای دیگر به حمله کرد و ارتش عراق را از کویت بیرون راند و وی را به کویت بازگرداند. حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر در کویت هستند که اغلب آن‌ها در پایگاه اریفجان در جنوب این کشور حضور دارند.

مرحوم شیخ صباح که بعنوان پادشاه در سال ۲۰۰۶ میلادی قدرت را به دست گرفت طی ۲۰ سال گذشته با ضربان ساز مصنوعی قلب (معروف به باتری قلب) زندگی کرده بود.

از سوی دیگر پادشاه جدید نواف احمد جابر صباح از سال ۲۰۰۶ ولیعهد کویت بوده است. تعیین نواف احمد جابر الصباح بعنوان امیر کویت تنها چند ساعت پس از اعلام خبر درگذشت شیخ صباح انجام گرفت. 

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما