plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۱۱۸۴۱

توسعه و بهره‌برداری از هزار و ۴۷۶ هکتار گلخانه و سایبان طی پنج ماه

سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پنج ماهه نخست امسال از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هزار و ۴۷۶ هکتار گلخانه‌های تجاری، کوچک مقیاس و سایبان با ۳۲ درصد تحقق برنامه، احداث و بهره‌ برداری شده است.
توسعه و بهره‌برداری از هزار و ۴۷۶ هکتار گلخانه و سایبان طی پنج ماه
به گزارش ایصال نیوز، « محمدعلی طهماسبی» افزود: از یک هزار و ۴۷۶ هکتار عملکرد پنج ماهه، ۷۶۱.۹ هکتار مربوط به توسعه گلخانه‌ها و سایبان‌ها و ۷۱۴.۱ هکتار مربوط به بهره‌برداری از گلخانه‌های احداث شده، بوده است. وی اظهار داشت: همچنین از ۷۶۱.۹ هکتار سطح گلخانه توسعه‌یافته تاکنون، سطح ۴۸۸ هکتار خود اجرائی و ۲۷۴ هکتار با تسهیلات بانکی اجرا شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: از ۴۸۸ هکتار سطح خوداجرائی گلخانه‌ها، ۴۶۵ هکتار معادل ۹۵.۲ درصد به گلخانه تجاری، ۶.۴ هکتار (۱.۳ درصد) به گلخانه‌های کوچک مقیاس و ۱۶.۶ هکتار (۳.۵ درصد) به سایبان‌ها تعلق دارد.

وی افزود: از ۲۷۴ هکتار گلخانه که با تسهیلات بانکی احداث شده است، ۲۶۴.۲ هکتار (۹۶.۴ درصد) به گلخانه‌های تجاری ، ۱.۲ هکتار (۰.۴ درصد) به گلخانه‌های کوچک مقیاس و ۸.۶ هکتار (۳.۲ درصد) به سایبان‌ها اختصاص دارد.

سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درباره رتبه‌بندی استان‌ها به لحاظ سطح توسعه و بهره‌برداری و درصد تحقق اهداف برنامه توسعه گلخانه ها و سایبان،اظهارداشت: استان‌های اردبیل با عملکرد ۱۷۸.۱ هکتار (۷۰ هکتار بهره‌برداری و ۱۰۸.۱ هکتار توسعه)، جنوب کرمان با عملکرد ۱۷۱.۶ هکتار (۵۰ هکتار سطح بهره برداری و ۱۲۱.۶ هکتارسطح توسعه)، آذربایجان شرقی با عملکرد ۱۶۳.۴ هکتار (۳۶.۱ هکتار سطح بهره‌برداری و ۱۲۷.۳ هکتار توسعه) اصفهان با عملکرد ۱۴۶.۹ هکتار (۳۶.۱ هکتار سطح بهره برداری و ۱۱۰.۸ هکتار سطح توسعه)، هرمزگان با عملکرد ۱۴۴.۲ هکتار (۱۴۱.۱ هکتار سطح بهره برداری و ۳.۱ هکتار سطح توسعه) و تهران با عملکرد ۱۳۶.۱ هکتار (۵۷ هکتار سطح بهره برداری و ۷۹.۱هکتار سطح توسعه) بیشترین میزان عملکرد از برنامه‌های توسعه گلخانه‌ها و سایبان را داشته‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما