plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۱۷۱۸

"مصطفی ادیب" نامزد جریان المستقبل برای نخست‌وزیری لبنان شد

همزمان با اعلام خواسته میشل عون مبنی بر لزوم تشکیل دولت ملی نوین، جریان المستقبل وابسته به سعدالحریری، مصطفی ادیب را برای تشکیل دولت بعدی نامزد کرد. در آستانه سفر مجدد رئیس جمهور فرانسه به بیروت، ائتلاف معارضان نیز خواستار تشکیل دولت ملی به دور از طبقه سیاسی موجود شدند.
"مصطفی ادیب" نامزد جریان المستقبل برای نخست‌وزیری لبنان شد
به گزارش العالم، "فواد سینوره" نخست‌وزیر اسبق لبنان، امروز- یکشنبه- اعلام کرد که مصطفی ادیب نامزد جریان المستقبل برای تشکیل دولت شده است. رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که مصطفی ادیب شانش بالایی برای تصدی سمت نخست‌وزیری دارد.

تلویزیون "mtv" به نقل از منابع ویژه گزارش داد، مصطفی ادیب وابسته به حزب "تیار العزم" نیست و مدیر دفتر "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر اسبق بود. طبق این گزارش، "سعد الحریری" با نمایندگان جریان المستقبل تا ساعاتی دیگر دیدار خواهد کرد تا گزینه نامزدی این جریان برای نخست‌وزیری را اعلام کند.

پایگاه خبری "النشره" نیز گزارش داد، "نجیب میقاتی"، "فواد سنیوره"، سعد حریری و "تمام سلام" نخست‌وزیران اسبق در نشستی مشترک اعلام کردند که پس از سلسله مشورت‌هایی توافق کرده‌اند که مصطفی ادیب را به نخست‌وزیری انتخاب کنند.

گفتنی است حکومت لبنان از سوی غرب و به ویژه از سوی فرانسه برای انجام اصلاحات ساختاری سیاسی تحت فشار است و امانوئل مکرون قرار است برای تحقق شروط خود، به زودی بار دیگر به بیروت سفر کند.

از ساختار سیاسی لبنان به عنوان عامل اصلی بن بست سیاسی کنونی در این کشور یاد می شود.

قرار است اعضای پارلمان لبنان امروز دوشنبه به رایزنی برای انتخاب نخست وزیر این کشور بپردازند.

از سوی دیگر، میشل عون رئیس جمهور لبنان روز یکشنبه گفت: «لبنان امروز به دلیل انباشته شدن گره‌های سیاسی، اقتصادی و مالی در بحران بی‌سابقه‌ای قرار دارد.»

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: «ساختار طائفه‌ای که بر اساس حقوق طائفه‌ها و سهم‌خواهی آنها بنا شده برای زمان گذشته مناسب بود اما هم اکنون به مانعی در برابر هرگونه پیشرفت تبدیل شده است.»

وی خواستار تشکیل دولت ملی نوین شد.

ائتلاف سی گروه و تشکل معارضان نیز با انتشار بیانیه ای خواستار تشکیل دولت ملی به دور از طبقه سیاسی موجود شد.

"حسان دیاب" از 20 روز پیش به دنبال انفجار بندر بیروت از سمت نخست‌وزیری استعفا داد. این انفجار فاجعه‌آمیز، که دست‌کم 190 کشته و 6500 زخمی برجای گذاشته، باعث خشم و اعتراض مردمی علیه دولت شد.

مصطفی ادیب از سال 2013 سفیر لبنان در آلمان بوده است و دکترای حقوق و علوم سیاسی دارد و در دانشگاه‌های متعددی در لبنان و فرانسه تدریس می‌کند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما