plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۱۶۷۹

اتحادیه اروپا در حال آماده کردن تحریم‌ها علیه ترکیه است

«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه در حال آماده کردن فهرستی از تحریم‌ها علیه ترکیه است. مداخله ترکیه در جنگ داخلی لیبی و هم چنین حفاری‌های گازی و نفتی در دریای مدیترانه واکنش‌های تهدید آمیز اتحادیه اروپا بر ضد آنکارا را برانگیخته است.
اتحادیه اروپا در حال آماده کردن تحریم‌ها علیه ترکیه است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از رویترز، بورل در یک کنفرانس خبری مشترک با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در برلین، افزود: این تحریم ها ممکن است شامل افراد، کشتی‌ها یا استفاده ترکیه از بنادر اروپایی و تحریم اقتصاد آن کشور باشد.

وی اظهار کرد: این تحریم‌ها بر «فعالیت‌هایی که ما غیرقانونی می‌دانیم» متمرکز است.

بورل و ماس تأکید کردند که اتحادیه اروپا ابتدا خواهان گفت ‌وگو برای کاهش تنش میان یونان و ترکیه است. این اختلاف با آغاز اکتشافات گاز توسط ترکیه در نزدیکی سواحل یونان در شرق مدیترانه شدت گرفته است. در این مأموریت، کشتی تحقیقاتی «عروج رییس» (Oruc Reis) ترکیه به همراه کشتی‌های جنگی در حال جست وجو برای یافتن میادین احتمالی گاز در جنوب سواحل ترکیه است.

تنش‌های میان ترکیه و یونان بر سر منابع نفت و گاز شرق مدیترانه که بویژه در هفته‌های اخیر ابعاد تازه‌تری به خود گرفته، باعث شد که پس از تقویت حضور نظامی فرانسه در این منطقه، آمریکا نیز یک فروند کشتی جنگی خود را در آبهای نزدیک جزیره کرت یونان مستقر کند.

گفتنی است، مداخله ترکیه در جنگ داخلی لیبی و هم چنین حفاری‌های گازی و نفتی در دریای مدیترانه که از سوی بروکسل «غیرمجاز» قلمداد شده پیش‌تر نیز واکنش‌های تهدید آمیز اتحادیه اروپا بر ضد آنکارا را برانگیخته بود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست یک ماه پیش خود در بروکسل نیز به ترکیه هشدار داده و گفته بودند اگر این کشور به رفتارهایش ادامه دهد با تحریم‌های شدید اقتصادی مجازات خواهد شد.

انتهای پیام/*  
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما