plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۱۱۶۶۵

اتحادیه پارلمان عربی: ترکیه از تجاوزگری و مداخلات خود در سوریه دست بردارد

اتحادیه مجالس عربی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از ترکیه خواست با احترام به حقوق همسایگان خود و روابط تاریخی آن با جهان عرب به مداخلات خود در سوریه پایان دهد.
اتحادیه پارلمان عربی: ترکیه از تجاوزگری و مداخلات خود در سوریه دست بردارد
به گزارش ایصال نیوز، اتحادیه پارلمان عربی، رفتارها و تجاوزگری ترکیه در خاک سوریه را محکوم کرده و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و از مجالس و پارلمان‌های عربی خواست مواضعی در مخالفت با تجاوز آنکارا بگیرند.

این اتحادیه حمایت کامل خود را از سوریه در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت و شهروندان این کشور اعلام کرد و افزود: در شرایطی که جهان در حال مقابله با کروناست. این مداخلات [ترکیه] منطقه را به سمت بی ثباتی بیشتر سوق می‌دهد.

درخواست اتحادیه پارلمان‌های عربی ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست مجازی شورای امنیت که درباره وضعیت انسانی در سوریه برگزار شد، گفت: رژیم ترکیه از آب آشامیدنی به عنوان یک سلاح جنگی علیه مردم غیرنظامی در حسکه استفاده می‌کند چرا که آنها اشغال سرزمینشان را نمی‌پذیرند.

الجعفری با تاکید بر اینکه یک میلیون شهروند حسکه و اطراف آن تشنه هستند و از نبود آب برای بیش از ۲۰ روز رنج دیده‌اند، اظهار کرد: نیروهای اشغالگر ترکیه و سازمان‌های تروریستی آلت دستشان، بیش از ۱۶ بار آب را از ایستگاه علوک و سرچشمه‌های آن قطع کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما