plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۱۱۶۰۳

تشدید بحران کرونا در عراق

بحران کرونا در عراق به دلایل مختلفی از جمله ضعف سیستم درمانی این کشور در حال عمیق‌تر شدن است.
تشدید بحران کرونا در عراق
به گزارش ایصال نیوز، میانگین آمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید (کووید 19) در عراق در چند وقت اخیر به‌طور چشمگیری افزایش داشته‌است. فقط در روزهای اخیر ماه اوت روزانه بیش از سه هزار نفر مبتلا به این ویروس در عراق شناسایی شده است.

در این راستا سازمان جهانی بهداشت نیز هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت رو به رشد مبتلایان به این ویروس در این کشور ابراز نگرانی کرده و هشدار داد که ممکن است در آینده نزدیک عراق با یک بحران بزرگی بهداشتی مواجه شود.

برخی کارشناسان عراقی در خصوص افزایش مبتلایان به کرونا در این کشور طی روزهای اخیر ابراز نگرانی کرده و معتقدند که درگیری‌های طولانی مدت و فساد اقتصادی در ادارات دولتی، به نظام سلامت این کشور را آسیب رسانده است.

عده‌ای نیز کاهش محدودیت و تدابیر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط دولت عراق را باعث افزایش آمار مبتلایان می‌دانند.

در حالی که در چارچوب تدابیر مبارزه با کرونا از ساعت 22.00 شب تا ساعت 05.00 بامداد مقررات منع آمدوشد در سراسر این کشور در حال اجرایی است اما عراق‌ها به دلایل مشکلاتمختلف همچون درمان و عدم رعایت اصول بهداشتی در از رفتن بیمارستان‌های دولتی خودداری می‌کنند.

همچنین گفته می‌شود نبود کپسول اکسیژن در این بیمارستان‌ها منجر جان باختن مبتلایان می‌شود. همچنین مخالفت خانواده‌های عراقی با رفتن زنان به بیمارستان‌ها یکی از دلایل گسترش کووید-19 در این کشور به شمار می‌رود.

 بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت عراق شمار قربانیان کرونا با مرگ 75 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته به 6 هزار و 428 نفر و مبتلایان نیز با شناسایی 3 هزار و 291 مورد جدید در یک روز اخیر به 204 هزار و 341 نفر افزایش یافته است.

همچنین تاکنون 146 هزار و 409 بیمار کرونایی  در عراق بهبودی حاصل کرده اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما