plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۱۱۴۷۰

گفت ‌و گوی تلفنی وزیران خارجه عمان و رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه عمان، امروز با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در باره تحولات منطقه تلفنی گفت‌وگو کرد. وزارت امور خارجه عمان چند روز پیش نیز اعلام کرد که از تصمیم امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل حمایت می‌کند.
گفت ‌و گوی تلفنی وزیران خارجه عمان و رژیم صهیونیستی
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری "رویترز" از گفت‌ و گوی تلفنی "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان طی امروز- دوشنبه- با ""گابی اشکنازی" وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس خبر داد. هنوز جزئیات این گفت‌وگوی تلفنی اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد این مکالمه در چارچوب تلاش‌های برخی کشورهای عربی برای عادی ‌سازی روابط با تل‌آویو انجام شده است.

در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است: یوسف بن علوی در این گفت‌وگوی تلفنی بر موضع ثابت این کشور در حمایت از صلح فراگیر و عادلانه و پایدار در خاورمیانه و ضرورت از سرگیری مذاکرات سازش و تحقق خواسته‌های مشروع ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه عمان همچنین در تماس تلفنی با "جبریل الرجوب" دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح بر حمایت مسقط از تحقق صلح فراگیر و دائمی در خاورمیانه و عمق روابط عمان و فلسطین تاکید کرد. مقام فلسطینی هم از نقش عمان و سیاست‌های این پادشاهی در قبال مسائل جهان عرب به ویژه فلسطین تقدیر کرد.

تماس تلفنی وزرای خارجه عمان و رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که امارات و تل‌آویو پنجشنبه هفته گذشته از توافق برای برقراری روابط خبر دادند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما