plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۱۹۳۲

استقبال سلطنت عُمان از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی

عُمان در بیانیه‌ای ضمن استقبال از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی این تصمیم بحرین را در چارچوب حق حاکمیتی آن دانست.
استقبال سلطنت عُمان از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی
به گزارش ایصال نیوز، عُمان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اقدام بحرین در خصوص برقراری روابط با اسرائیل که در چارچوب حق حاکمیتی آن و اعلامیه سه‌جانبه مشترک بوده، استقبال می‌کند.

حکومت عُمان همچنین ابراز امیداری کرد که این رویکرد استراتژیک جدید به تحقق صلح مبتنی بر پایان اشغالگری اراضی فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی منتهی شود.

طبق گزارش خبرگزاری عُمان در این بیانیه همچنین آمده است که این امر تجسم اصل راه‌حل دو دولت است که معاهدات و قطعنامه‌های عربی و بین‌المللی بر آن تأکید دارند و بیانگر خواسته‌های همه کشورها و ملت‌های دوستدار صلح عادلانه، فراگیر و دائمی در خاورمیانه و همه جهان است.

روز جمعه بحرین از دستیابی به توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد. گروه‌های فلسطینی این توافق را محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین برشمردند.

حدود یک ماه پیش نیز امارات روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرد و قرار است بزودی (سه شنبه) در کاخ سفید توافق صلح دو طرف امضا شود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما