plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۱۳۵
به درخواست آمریکا و اروپا

جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره سودان برگزار شد

ضرورت همکاری سودان جدید با دادگاه لاهه در خصوص محاکمه عمر البشیر
سازمان ملل از شورای نظامیان سودان خواست با دادگاه لاهه در خصوص آینده محاکمه عمر البشیر همکاری نماید. شورای نظامی انتقالی سودان به ریاست وزیر دفاع دیروز،ساعاتی قبل از تشکیل جلسه شورای امنیت، اعلام کرد عمر البشیر برکنار شده و در محلی امن در بازداشت است و فعلا تحویل دادگاه لاهه نخواهد شد.
جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره سودان برگزار شد
به گزارش ایصال نیوز از خبرگزاری‌های بین المللی، به دنبال برکناری و دستگیری عمر البشیر رئیس جمهور سودان توسط نظامیان و ادامه تظاهرات مردم برای برکناری همه ارکان نظام عمر البشیر،نمایندگان آمریکا و اروپا روز پنجشنبه خواستار برگزاری جلسه فوری و غیرعلنی شورای امنیت درباره سودان شدند. این جلسه روز جمعه برگزار شد.
در این جلسه فوق العاده و غیر علنی که پس از یک ساعت به کار خود پایان داد، هیچ بیانیه ای منتشر نشد.
سفیر آلمان در شورای امنیت پس از پایان جلسه محرمانه شورای امنیت در میان خبرنگاران اعلام کرد : تشکیل جلسه غیر علنی شورای امنیت به درخواست دولتهای غربی با توجه به حساسیت و اهمیت تحولات سودان صورت گرفت و ما به دقت اوضاع سودان را از نزدیک زیر نظر داریم. با توجه به جلسه فوق العاده اتحادیه افریقا در روزهای آینده در باره سودان، ممکن است شورای امنیت بنا بر ضرورت مجددا تشکیل جلسه بدهد.
نماینده آلمان بر ضرورت رعایت حقوق بشر در سودان و حق اعتراض مسالمت آمیز مردم و ضرورت انتقال همه جانبه و مسالمت آمیز قدرت به مردم تاکید کرد.
هرچند شورای امنیت در خصوص تحولات سودان بیانیه ای صادر نکرد،اما سازمان ملل از شورای نظامیان سودان خواست با دادگاه لاهه در خصوص آینده محاکمه عمر البشیر همکاری نماید.
شورای نظامی انتقالی سودان به ریاست وزیر دفاع دیروز اعلام کرد عمر البشیر برکنار و در محلی امن بازداشت است و فعلا تحویل دادگاه لاهه نخواهد شد،اما امروز بطور غیر منتظره وزیر دفاع از ریاست شورای نظامی استعفا کرد و فرمانده نیروی زمینی سودان عبدالفتاح برهان را به ریاست شورای نظامیان سودان برگزید.
انتهای پیام /*  
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما