plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۱۳۱۳
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد

کدخدایی: سلامت انتخابات و پاسداری از آرای مردم مهمترین نکته برای شورای نگهبان است

در زمینه الکترونیکی شدن انتخابات تحول خاصی رخ نداده است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آنچه در برگزاری انتخابات برای ما مهم است، سلامت انتخابات و صیانت و پاسداری از آرای مردم است، چه انتخابات الکترونیکی باشد و چه نباشد.
کدخدایی: سلامت انتخابات و پاسداری از آرای مردم مهمترین نکته برای شورای نگهبان است
به گزارش ایصال نیوز از شورای نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز دوشنبه (20 مرداد 1399) به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، در ابتدا با تبریک ایام خجسته اعیاد سعید قربان و غدیر و روز خبرنگار گفت: یاد و خاطره مرحوم مردوخی از پیشکستوان رسانه، مرحومه خانم عبدالمحمدی و مرحوم روح‌الله رجایی و همه عزیزانی که در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی زحمت می‌کشیدند و امروز خدمتشان نیستیم گرامی میداریم.
 
وی در ادامه این نشست خبری به تشریح نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات دولت و مجلس پرداخت که متن کامل آن را اینجا می‌توانید ببینید.
 
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصددند با تصویب قانونی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بر عهده شورای نگهبان بگذارند، آیا شورای نگهبان آمادگی انجام چنین نظارتی را دارد؟ اظهار داشت: واگذاری نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا برعهده شورای نگهبان نظری است که در مجلس وجود دارد که نظر جدیدی نیست و در مجلس قبلی هم دنبال این بودند که این کار را به شورای نگهبان واگذار کنند.
 
دکتر کدخدایی در همین زمینه اضافه کرد: در مصوبات مشابه که در سال‌های گذشته به ما ارسال شده بود شورای نگهبان مغایرت با شرع مقدس و قانون اساسی تشخیص داد، البته الان نمی‌دانم که طرح مجلس دقیقا چیست باید منتظر بمانیم طرح را ببنیم اگر مانند گذشته باشد شورا این را قبول نخواهد کرد.
 
وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره مباحث مطرح شده پیرامون بازنگری در خصوص هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت نظارت کارایی لازم را نداشته که مجلس به دنبال اصلاح آن رفته است، گفت: ما در شورای نگهبان هر چهار سال یک بار این نظارت را بر نمایندگان اعمال می‌کنیم، اما بهتر است که در طول چهار سال نمایندگی این نظارت به صورت مستمر وجود داشته باشد تا از تخلفات جلوگیری کند.
 
دکتر کدخدایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کرونا بحث الکترونیکی شدن انتخابات به کجا رسیده است، تصریح کرد: در زمینه الکترونیکی شدن انتخابات تحول خاصی رخ نداده است البته با شرایط کرونا رسیدگی به روند‌ها شدت پیدا کرده است تا اگر ما نتوانیم حضوری در خدمت عزیزان باشیم، بتوانیم به این شکل کار را انجام دهیم.
 
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: آنچه در برگزاری انتخابات برای ما مهم است، سلامت انتخابات و صیانت و پاسداری از آرای مردم است، چه انتخابات الکترونیکی باشد و چه نباشد.

خبر تکمیل می شود... 
۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما