plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۰۷۷۳
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

عایدی ایران از توسعه میدان نفتی مشترک یاران، دو میلیارد دلار است

امضای قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک یاران
مسعود کرباسیان با بیان اینکه توسعه میدان نفتی مشترک یاران ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و در مجموع ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم دارد، ‌گفت: دو میلیارد دلار عایدی دولت از این قرارداد است.
عایدی ایران از توسعه میدان نفتی مشترک یاران، دو میلیارد دلار است
به گزارش ایصال نیوز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، امروز (شنبه) در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک یاران، ‌ با اشاره به برنامه ابلاغی وزارت نفت در قالب اقتصاد مقاومتی برای تعیین و تکلیف میادین مشترک در دولت دوازدهم، ادامه داد: با وجود مشکلات ناشی از تحریم، ‌ کرونا و کمبود منابع مالی،  برنامه توسعه میادین مشترک در حال انجام است.

وی به فاز ۱۱ پارس جنوبی اشاره کرد و افزود:‌نخستین جکت این فاز، ‌حدود یک ماه پیش در دریا نصب شد. در فاز ۱۴ نیز توسعه دریایی تکمیل شده و امیدواریم در بخش خشکی نیز به نتیجه برسیم.

کرباسیان تاکید کرد: قرارداد در میدان مشترک بلال منعقد شده و فرآیند اجرای آن در حال انجام است. قرارداد توسعه میدان فرزاد B نیز در آینده‌ای نزدیک امضا می‌شود.

وی به توسعه میادین مشترک در غرب کارون اشاره کرد و گفت: توسعه در آزادگان و یادآوران در دستور کار است و خبرهای خوبی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در ۳۳ پروژه نگهداشت تولید و ازدیاد برداشت، چند مورد مربوط به میادین مشترک تعریف شده است.  یک مورد نفت‌شهر است که کار اجرایی آن دنبال می‌شود. مورد دیگر در میادین فروزان و رشادت است که در هفته‌های آینده عملیاتی خواهد شد.

به گفته کرباسیان در حال حاضر سه قرارداد آی پی سی در میادین مشترک در دستور کار بوده که منتظر تایید سازمان برنامه و بودجه است که شامل میادین چنگوله، ‌ سهراب و لایه های نفتی پارس‌جنوبی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه قرارداد توسعه میدان مشترک یاران، ‌ ششمین قرارداد آی پی سی در نفت است، ‌ افزود: توسعه این میدان در ۱۳۰ کیلیومتری اهواز و در نقطه صفر مرزی انجام می‌شود. این میدان ۱.۵۵ میلیارد بشکه نفت درجا دارد و با میدان مجنون در عراق مشترک است.

وی با بیان اینکه توسعه این میدان ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و در مجموع ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم دارد، ‌ گفت: دو میلیارد دلار عایدی دولت از این قرارداد است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما