plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۱۰۶۲۸

تظاهرات مردم غزه علیه طرح صهیونیستی-آمریکایی اشغال کرانه باختری

هزاران فلسطینی روز جمعه در نوار غزه و در مخالفت با طرح‌ رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم غزه علیه طرح  صهیونیستی-آمریکایی اشغال کرانه باختری
به گزارش ایصال نیوز، روز جمعه، هزاران نفر از فلسطینیان در محکومیت و مخالفت با طرح‌ اسرائیل غاصب برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، در شهر رفح در جنوب غزه، تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

این تظاهرات به دعوت گروه های فلسطینی برگزار شده و معترضان با در دست داشتن پرچم فلسطین، طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائيل اشغالگر را محکوم کرده و خواستار وحدت فلسطینی علیه این اقدام شدند.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در 28 ژانویه 2020 در یک نشست مشترک خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد. در چارچوب این طرح، شهرک‌های یهودی‌نشین در (کرانه باختری) به‌عنوان بخشی از قلمرو رژیم صهیونیستی اعلام شده و حاکمیت اسرائیل(غاصب) بر دشت اردن نیز ادامه خواهد یافت.

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین روز 19 مه، طی نشستی با مقامات عالی رتبه دولتی در رام‌الله در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائيل اعلام کرد که توافق‌نامه‌‌های امضا شده با اسرائيل و آمریکا را لغو می‌کند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما