plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۱۰۳۷۷
مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی تأکید کرد

ایران آماده مذاکره بدون پیش شرط با عربستان سعودی است

تحرک نظامی آمریکا علیه ایران با پاسخ گسترده مواجه می‌شود
سردار حسین دهقان در گفت و گو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد ، در صورت موافقت ریاض ما آماده گفت و گو با عربستان بدون پیش شرط هستیم.
ایران آماده مذاکره بدون پیش شرط با عربستان سعودی است
مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی در این مصاحبه که روز دوشنبه منتشر شد، همچنین درباره روابط با امارات نیز گفت که روابط ایران با امارات بهبود یافته و مواضع ابوظبی درباره ما تغییر کرده است.

*** رسمیت حکومت وفاق ملی در طرابلس 

سردار دهقان در ادامه تاکید کرد، ایران از حکومت وفاق ملی در طرابلس که از سوی محافل بین المللی به رسمیت شناخته می شود، حمایت می کند.
وی برخی اظهارات درباره حمایت ایران از نیروهای حفتر را در شرق لیبی مضحک خواند و افزود ، ایران همه طرف ها را در خصوص لیبی به راه حل سیاسی فرا می خواند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.
این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.  

* مطلقا با ترامپ مذاکره نمی کنیم

مشاور نظامی مقام معظم رهبری در همین حال تاکید کرد که ایران مطلقا با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مذاکره نخواهد کرد به این دلیل که ما او را مجرم و نه رییس جمهوری فرض می کنیم.

*تحرک امریکا در خلیج فارس بی پاسخ نخواهد ماند

دهقان همچنین ادامه داد، ایران درباره سامانه موشکی و سیاست های منطقه ای خود نیز مذاکره نخواهد کرد.

مشاور نظامی مقام معظم رهبری افزود که هرگونه تحرک نظامی آمریکا ضد ایران در آب های خلیج فارس بی پاسخ نخواهد ماند و با پاسخ گسترده مواجه خواهد شد.

* ریاض باید به شکست خود در یمن اعتراف کند

دهقان تاکید کرد که آنچه در یمن در حال رخ دادن است، هرج و مرج نظامی بیهوده ای است که در درجه اول عربستان مسئول آن است.

وی افزود که ریاض باید به شکست خود در جنگ یمن اعتراف کرده و سیاست جدیدی را در پیش گیرد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۱۳۹۴  در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.  

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/*
۸
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما