plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۱۰۲۸۴
قطع روابط میان دو کره

کره جنوبی همسایه شمالی را به «واکنش قاطع» تهدید کرد

به دنبال وخامت اوضاع بین دو کره، منابع مطلع از آماده باش ارتش کره جنوبی و واکنش محکم این کشور در صورت تداوم تنش‌ها خبر دادند. چند روز قبل «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» کره جنوبی را به قطع روابط تهدید کرده بود.
کره جنوبی همسایه شمالی را به «واکنش قاطع» تهدید کرد
به گزارش ایصال نیوز، به دنبال تنش بین کره شمالی و جنوبی و انفجار یک دفتر ارتباطی بین دو کشور در خطوط مرزی، منابع مطلع از تشدید اوضاع و تهدید مقامات دو طرف علیه هم خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی سه شنبه عصر پس از خاتمه نشست فوق العاده گفت که در صورتی که کره شمالی به تشدید تنش‌ها ادامه دهد کره جنوبی «واکنش قاطع» نشان خواهد داد.

برخی منابع گفتند که ارتش کره جنوبی در آماده باش کامل به‌سر می‌برد. خبرگزاری «یونهاپ» سه شنبه به نقل از منابعی اعلام کرد که به نظر می‌رسد کره شمالی دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ یانگ را در منطقه عمدا منفجر کرد.

به دنبال این فعل و انفعال، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به انفجار دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره و افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، از پیونگ‌یانگ و سئول خواست خویشتن‌داری کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت روسیه پیگیر تحولات در شبه‌جزیره کره است، اما تاکنون برنامه‌ای برای تماس‌های دیپلماتیک سطح بالا به منظور کاهش تنش‌ها در دستور کار قرار ندارد.

گفتنی است، «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» روز شنبه در بیانیه‌ای از بسته شدن کامل دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ خبر داد و کره جنوبی را به قطع روابط تهدید کرده بود. کره شمالی تایید کرد که این کشور دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کُره در منطقه مرزی را نابود و همچنین همه ارتباطات با کره جنوبی را قطع کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما