plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۱۰۱۸۳

واکنش سازمان ملل به تهدید آمریکا برای تحریم دیوان بین‌المللی کیفری

دبیر کل سازمان ملل متحد به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در صدور مجوز برای تحریم دیوان بین‌المللی دادگستری واکنش نشان داد. تنش میان کاخ سفید و دیوان بین المللی، ماه مارس امسال و پس از تصمیم دادستانی دیوان برای آغاز تحقیقات علیه نظامیان آمریکایی در افغانستان به اتهام ارتکاب جنایات جنگی آغاز شد.
واکنش سازمان ملل به تهدید آمریکا برای تحریم دیوان بین‌المللی کیفری
به گزارش ایصال نیوز، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در صدور مجوز تحریم دیوان بین‌المللی کیفری ابراز نگرانی کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیروز پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان بین‌المللی کیفری» را صادر کرد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند ترامپ این مجوز را به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان اعمال کرده است.

این فرمان اجرایی به وزیر خارجه آمریکا اجازه می‌دهد با مشورت وزیر خزانه‌داری دارایی‌های شماری از کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را که در تحقیقات از جنایات جنگی آمریکا در افغانستان نقش دارند مسدود کند.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: «دیوان بین‌المللی کیفری حقی برای تحقیق از سربازان ما در افغانستان ندارد و ما عضو اساسنامه رم نیستیم.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هم گفت: «تلاش‌های دیوان بین‌المللی کیفری برای تحقیق از سربازان آمریکایی انطباقی با قوانین بین‌المللی ندارد.»

«ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا هم ادعا کرد که آمریکا اطلاعات موثقی درباره فساد در دیوان بین‌المللی کیفری در اختیار دارد. او همچنین روسیه را به دخالت در امور این دیوان متهم کرد.

گفتنی است، درحالی که این تصمیم آمریکا با انتقاد جوزپ بورل رئیس اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورها از جمله ایران روبرو شده است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه‌شب از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه دیوان بین‌المللی کیفری حمایت و استقبال کرد.

انتهای پیام/*



 
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما