{TICKER_BLOCK}
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۵۶۵۷
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد

با توجه به ذخایر ارزی کشور، ثبات بازار ارز تداوم خواهد داشت

تأثیر حداقلی عوامل سیاسی در نوسانات ارزی
عبدالناصر همّتی در پستی اینستاگرامی نوشت: با اطلاع و شناختی که از توانایی، امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم، ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشت.
به گزارش ایصال نیوز، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که تا کنون توانسته است ضمن مهار شوک ارزی ناشی از خروج امریکا از برجام، ثبات نسبی در بازار مالی کشور ایجاد کند، امروز (چهارشنبه) در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: قبلاً تاکید کردم، به علت سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و نقش صادرکنندگان غیرنفتی در تامین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و نیز مدیریت و راهبری بانک مرکزی برای کنترل بازار اسکناس ارز، تأمین روانتر نیازهای وارداتی و منطقی‌تر شدن قیمت ارز را دربازار شاهدخواهیم بود.

همّتی در ادامه نوشت: البته این نکته را هم بارها تاکید کرده ام، در شرایط تحریمی برخی عوامل سیاسی نیز در مقاطعی تاثیر حداقلی در نوسانات ارزی دارند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی هر کدام تا حدودی می توانند بازار ارز را متاثر سازند. با اطلاع و شناختی که از امکانات و توانایی ها و ذخایر ارزی کشور دارم، ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشت. 

رئیس بانک مرکزی همچنین تصریح کرد: بانک مرکزی تلاش کرده است، به‌طور مرتب با نرخ مناسب بازار، از طریق صرافی های منتخب امکان لازم برای پاسخگویی به عرضه ارزهای خانگی و صادراتی فراهم آورد. خرید خالص روزانه میلیون ها یورو از ارز عرضه شده خانواده ها و فعالان اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست هاست.

همتی در پایان نوشت: ضمناً، آنچه که تاکنون درباره تقویت ارزش پول ملی گفته‌ام، در مورد تاثیر مقاومت مردم و عملکرد یک‌سال اخیر در برابر فشار حداکثری بوده است و به هیچ وجه نافی آنچه که تحریم های ظالمانه بر ارزش پول ملی و سطح قیمت ها و فشار بر اقشار آسیب پذیر آورد، نیست. 

انتهای پیام/*
 
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما