plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۳۴۴۷۴

طوفان الاقصی؛ غزه مقاوم باطل السحر مکر دشمنان

احمد امینی*
پس از شکست اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل با شگفتی آفرینی مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، در انتقام از این سیلی سخت و آن شنبه سیاه، اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد بحران آفرینی جدیدی بر آمده اند.
طوفان الاقصی؛ غزه مقاوم باطل السحر مکر دشمنان
ایصال نیوز - در انتقام از سیلی سخت عملیات طوفان الاقصی به ارتش اسرائیل، بمباران متوالی غزه در هشتمین روز ادامه دارد و رژیم اشغالگر با ادامه جنایات خود در یک هفته گذشته بیش از ۱۹۵۰ نفر را در غزه به شهادت رسانده که ۱۰۰۰ نفر از شهدا زن و کودک هستند. اما به نظر می رسد دشمن غاصب نقشه شوم دیگری در سر دارد.

در حالی که هزاران نفر از مردم شمال غزه به جنوب غزه نزدیک گذرگاه رفح( مرز غزه با مصر) رفته اند، آمریکا اعلام کرد این گذرگاه بزودی برای خروج افراد آمریکایی و خارجی باز گشایی می شود.

به نظر می رسد بر اساس نقشه شوم مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار است مردم غزه به اجبار ابتدا به جنوب غزه منتقل شده و سپس بخشی از آنان در گذرگاه رفح و صحرای سینا اسکان داده شوند.

بر اساس نقشه شوم عبری غربی در این مرحله باید جنگ فقط به درگیری با حماس محدود شود تا با تنها ماندن و شکست حماس سریعتر به اهداف پلید خود برسند.

بر اساس این توطئه مکارانه و خبیث، حمله زمینی ارتش صهیونیستی به شمال غزه بزودی آغاز و تا بخش مرکزی و سپس جنوب غزه در روزهای آینده گسترش خواهد یافت.

برخی خبرهای غیر رسمی حاکی است آمریکا، کشورهای عربی از جمله امارات را تشویق کرده کمک‌های انسانی و غذایی خود برای غزه را به مصر ارسال کنند تا در رفح یا صحرای سینا توزیع شود.

همبستگی و وحدت محور مقاومت قادر است این توطئه شوم احتمالی را خنثی کند و شکست سخت دیگری را بر اشغالگران تحمیل نماید.

برهم زدن معادلات دشمن نیاز به اقدام مدبرانه و در زمان مناسب دارد. پیش بینی و ارزیابی دقیق از رفتارهای دشمن و تصمیم سازی و تصمیم گیری همچون بازی شطرنج نیازمند کنش و واکنش به موقع است.

دشمن همیشه تله هایی در چنته دارد که هوشمندی و تدبیر به موقع همچون عصای موسی درهم کوبنده تله ها و باطل السحر نیرنگ های دشمن است.

دولت های عربی و اسلامی تاکنون بیشتر در حد حرف از مردم مظلوم فلسطین در غزه حمایت کرده اند و به دلیل وابستگی اکثرشان به آمریکا عملا ذلیلانه منتظر تصمیم آمریکا برای توقف جنگ هستند در حالی که آمریکا تمام قد پشتیبان اسرائیل است!

قطعا شکست اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل با شگفتی آفرینی مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی غیر قابل ترمیم است، اما حفاظت از این دستاورد تاریخی و تکثیر آن همبستگی، هوشیاری و تدبیر دولت های اسلامی و عربی را می طلبد.   

*روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما