plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۵۲۱۵

62 کشته در اثر انفجار در مسجد ولایت ننگرهار افغانستان

سخنگوی والی ننگرهار، با اعلام خبر کشته شدن ۶۲ نفر در پی انفجار مهیب تروریستی در یک مسجد هنگام ادای نماز جمعه به خبرنگاران گفته است با انفجار بمب، سقف مسجد پایین آمده است و افراد بیشتری زیر آوار گرفتار شده‌اند.
62 کشته در اثر انفجار در مسجد ولایت ننگرهار افغانستان
به گزارش ایصال نیوز، در جریان انفجار بمب در مسجدی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دستکم ۶۲ نفر کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شده‌اند. شبکه طلوع افغانستان گزارش داده است که دو انفجار در «جو دره» در ولایت ننگرهار و در جریان برگزاری مراسم نماز جمعه روی داده است.
عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار، با اعلام خبر کشته شدن ۶۲ نفر در پی این حادثه در مسجدی هنگام ادای نماز جمعه به خبرنگاران گفته است با انفجار بمب سقف مسجد پایین آمده است و افراد زیر آوار گرفتار شده‌اند.
به گزارش یورونیوز، سهراب قادری، یک عضو شورای ولایت ننگرهار، گفته است شمار تلفات احتمالا بالاتر خواهد رفت چرا که هنوز نیروهای امداد در حال تخلیه درآوردن آسیب دیدگان از زیر آوار هستند. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد عینی گفته است در زمان انفجار حدود ۳۵۰ نمازگزار داخل مسجد بوده‌اند.
هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. انفجار امروز در حالی به وقوع پیوسته است که افغانستان در ماه‌های اخیر دور تازه‌ای از خشونت‌ها را تجربه می‌کند.
روز پنجشنبه سازمان ملل با انتشار گزارشی از وضعیت انسانی در افغانستان، شمار قربانیان در سه ماهه سوم سال میلادی را در این کشور در بیش از یک دهه گذشته «بی سابقه» توصیف کرد.
مطابق این آمار در بازه زمانی ابتدای ژوئیه تا آخر سپتامبر در افغانستان ۱۱۷۴ غیرنظامی کشته و ۳۱۳۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
بنابر اعلام این نهاد بین المللی، ماه ژوئیه در تابستان امسال با ۴۲۵ کشته مرگبارترین ماه برای غیرنظامیان در طول ده سال گذشته بوده است. دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) افزوده است در طول یک دهه جنگ در افغانستان، ۲۷هزار و ۳۹۵ غیرنظامی جان باخته‌اند و ۵۱هزار و ۴۳۲ غیرنظامی دیگر نیز مجروح شده‌اند.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما