plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۲۵۸۳

حماسه دوازدهم فروردین، روز تثبیت انقلاب اسلامی و نماد مردم سالاری دینی

دوازدهم فروردین روز حماسه ملت و تثبیت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نماد مردم سالاری دینی است که به اعتقاد شماری از کارشناسان گلستانی متکی بودن ارکان مختلف نظام بر رای و انتخاب مردم، سرآغاز حاکمیت مردم و استقرار تمدن نوین جهانی را به نمایش گذاشته است.
حماسه دوازدهم فروردین، روز تثبیت انقلاب اسلامی و نماد مردم سالاری دینی
در روز دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸، نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای "آری" بیش از ۹۸ درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی نام گرفته است.

اصلی ترین برگ برنده یوم الله دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸ معماری معنوی امام خمینی (ره)، مجاهدت های مردم غیور و حماسه روشنگری نخبگان بود و حماسه "آری" ملت جهانیان را به این باور رساند که امید به آینده‌ای روشن‌تر، در پرتو ایمان و توکل به خداوند و رهبری اسلامی امکان‌پذیر است.

دوازدهم فروردین، سالروز تولد اولین نظام و حکومت مردم سالاری دینی در جهان و روز رویش آیه های سبز حاکمیت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در مهم‌ترین همه‌پرسی تاریخ ایران است و در آن روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال رژیم سلطنتی ستمشاهی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

ترویج حمایت و دفاع از مظلومان در جهان

در همین پیوند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: دوازدهم فروردین ماه روز انتخاب آرزوهای مردم ایران بود که با رهبری امام راحل (ره) به آگاهی کامل برای انتخاب رسیدند و این روز را تثبیت کننده حرکت، اقدام، انتخاب و عمل انقلابی و اسلامی کردند.

محمد رعیت اظهارداشت: وظیفه همه مسوولان، رسانه ها و نخبگان در گام دوم انقلاب بیان، تبیین، بازنشر، بازخوانی صحیح و همه جانبه تاریخ برای بیان اهداف و اندیشه های مردم، امام خمینی (ره) و بزرگان برای جامه عمل پوشاندن به اهداف خود در آن روز است.

وی بیان کرد: دوازدهم فروردین روز مقابله در برابر استکبار، از بین بردن تاریکی ها و رفتن به مسیر روشنی، ایستادگی و مقاومت است که مستکبران جهانی به ویژه آمریکا برای رواج اندیشه های خود در تلاش برای پراکندن ظلم و ستم هستند ولی مردم با بصیرت ایران همچنان  مقابل این دسیسه ها خواهند ایستاد.

وی افزود: در گام دوم انقلاب با پیروی از رهبر معظم انقلاب جوانان و نوجوانان برای رقم زدن تمدن نوین اسلامی گام محکم تری بردارند.

حماسه دوازدهم فروردین، روز تثبیت انقلاب اسلامی و نماد مردم سالاری دینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: مردم با ۲ شاخصه اخلاص و صداقت در کارها، رهنمودهای امام خمینی (ره) را پیگیری کردند و با همین ۲ شاخصه می توان موفقیت گام دوم انقلاب را هم رقم بزنیم.

رعیت بیان کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی صادر کردن اندیشه عدم سکوت در برابر ظلم و استکبار جهانی، رواج دفاع از مظلومان و مبارزه با استکبارگران  بود که در جای جای جهان این اندیشه ترویج پیدا کرده و شکل گیری  الگوپذیری دنیا از انقلاب  و حاکمیت مردمی یکی از ثمرات این روز بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم مسیری با اولویت ارتقای علم و دانایی با محوریت خودسازی برای رسیدن به جامعه سازی و رقم زدن تمدن نوین اسلامی برای کشور ترسیم کرده که با مطالعه آموزه‌های اسلامی، دینی و میراث ماندگار قرآن باید ارتقای دانش و بینش را رقم بزنیم و جامعه را آماده ظهور حضرت حجت (ع) کنیم.

عدم وابستگی به مستکبران جهانی 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به ایرنا گفت: پس از پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم پهلوی و با ابتکار امام خمینی (ره) همه پرسی عمومی اتفاق افتاد که مایه تعجب جهان شد و به عنوان یک الگو در ساختارسازی و حکمرانی مردم سالاری دینی در جهان از آن الگوپذیری می شود.

حجت الاسلام احمدرضا احمدی اظهار داشت: دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ مردم پای صندوق های رای حضور یافتند و سرنوشت خود را با کلمه آری در برگه های رفراندوم  به جمهوری اسلامی مشخص کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شعار انقلاب مردم در بهمن ۵۷، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و به یقین این مهم با برنامه ریزی در پایه فرهنگ و مبانی دینی و ملی محقق شد و تلاش مردم برای عدم وابستگی به بلوک های شرق و غرب و مستقل اداره کردن کشور به ثمر نشست.

حجت الاسلام احمدی اظهارداشت: نگاه  امام خمینی (ره) به ایران مستقل، عدم وابستگی به  مستکبران جهانی بوده است.

حماسه دوازدهم فروردین، روز تثبیت انقلاب اسلامی و نماد مردم سالاری دینی

۱۲  فروردین، آغاز حکمرانی نوین در تمدن ایرانی و اسلامی

عضو هیات علمی دانشگاه گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفت:  مردم ایران با انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷ با رهبری حضرت امام خمینی (ره) بستر پیدایش ساختار نوین حکمرانی را در ساحت تمدن ایرانی و اسلامی بوجود آوردند.

مصیب عباسی اظهار داشت:  ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران با رای۲ /۹۸ درصدی آرای مثبت خود در روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸، نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کردند و جهان شاهد تحول بنیادی در ساختار سیاسی و روش حکمرانی در تمدن ایرانی گردید.

وی بیان کرد: این روز سند بارز و ماندگار پایان یافتن حاکمیت دودمانی سلطنتی و اُلیگارشی (حکومت گروه اندک) خاندانی و خوانین بود و از آن روز  تاکنون نظام جمهوری اسلامی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دوره ها و دولت های مختلف را با رای مردم تجربه کرد و مسیر ناهمواری از پیشرفت را طی نمود و توانست اقتدار تمدنی خود را در سطح منطقه ای و بین المللی نمایان سازد.

وی افزود:  ایجاد اقتدار تمدنی بدون داشتن گفتمان و ایدئولوژی کارآمد، پشتیبانی مردم و ارکان اقتدار تمدنی شامل مردم، رهبری و ایدئولوژی ممکن نبود که این سه رکن پر بسامدترین واژه ها در ادبیات اجتماعی و سیاسی مردم کشور است.

 عضو هیات علمی دانشگاه گلستان  ادامه داد: در جنگ شناختی، دشمنان ارکان یاد شده را هدف قرار داده وتلاش دارند بین آنها تفرقه وجدایی ایجاد کنند اما ملت انقلابی  تا کنون توانسته از دستاوردهای انقلاب اسلامی بویژه دوازدهم فروردین به شایستگی دفاع نموده و بر اساس گفتمان انقلاب و اراده پولادین خویش، جبهه مقاومت را علیه دشمنان گسترش دهد.

وی بیان کرد:  این روز در تاریخ کشور موید حکمرانی نوین بر اساس اراده و خواست مردم ایران است ومردم در شکل‌گیری قدرت نقش اول را داشته و دارند و اگر مردم نباشند حکمرانی نوین بی معنا خواهد شد.

استاد دانشگاه گلستان گفت: آنچه که موجب سردرگمی دشمنان و رسانه های همسو با آنها گردید، نقش آفرینی مردم در خلق این نوع و سبک حکمرانی و پیوند ناگسستنی با ولایت فقیه است که مردم با ایمان و اعتقاد قلبی از قبل از پیروزی انقلاب تاکنون بر عهد خود با اسلام، امام و رهبری استوار هستند و توانستند هزاران طرح، فتنه و توطئه داخلی و خارجی را با شکست مواجه سازند.

عباسی خاطر نشان کرد: ددمنشی آمریکا و جنایت های صیهونیست ها و نیرنگ های انگلیس برای مردم ایران آشکار گردیده و نفرت مردم ایران از آنها نتیجه تفکر وعمل آنان نسبت با نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: ۱۲ فروردین نشان داد که مردم ایران حکمرانی نوین  را بر پایه تفکر توحیدی، آموزه های قرآن، سیره نبوی وعلوی سازماندهی کرده و روح تازه ای به تعبیر میشل فوکو در جهان بی روح دمیدند و این روز نماد مردمی شدن نظام حکمرانی در ساحت تمدنی ایران است.

وی افزود: دوازدهم فروردین ۱۴۰۱ امتداد دهنده آرمان های بر آمده از دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ است و ارکان اساسی حکمرانی نوین یعنی مردم، رهبری وایدئولوژی با ثبات تر از گذشته و با کسب تجارب مفید و پیشرفت های زیربنایی و دستاوردهای بزرگ متحد و منسجم به سمت قله پیشرفت مادی و معنوی در حرکت است و جوانان انقلابی، با دانش، روش و ایمان عمیق قلبی و انقلابی حافظ ارکان بوده و در تمام عرصه ها حضور دارند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما