plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۷۶۸۹

طالبان خواستار ایجاد "سیستم اسلامی مستقل" است

طالبان ایجاد یک "سیستم مستقل اسلامی" برای شکوفایی افغانستان را ضروری می داند.
طالبان خواستار ایجاد "سیستم اسلامی مستقل" است
ملاعبدالغنی برادر، رهبر سیاسی طالبان (ممنوعه در روسیه) امروز شنبه در دوحه گفت: مذاکرات با دولت حدود 10 ماه است که ادامه دارد ولی به پیشرفت ملموسی که انتظار می رود منجر نشده است.

به گفته وی، باید در افغانستان سیستمی وجود داشته باشد که دین و عقاید افغان ها را در نظر بگیرد. برادر افزود: ما خواهان پیشرفت، زندگی خوب و راحت، با در نظر گرفتن ارزشهای اسلامی، استقلال و آزادی خود هستیم.

برادر در سخنرانی خود که توسط محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتر منتشر شد، تأكید كرد: گفتگوهای داخل افغانستان نزدیک به ده ماه در اینجا ادامه دارد، و متاسفانه، برخی از مشکلات وجود دارد و هیچ پیشرفتی همانطور که انتظار می رود وجود ندارد.

وی افزود: امارت اسلامی افغانستان تمام تلاش خود را انجام داده است که منجر به نتیجه مثبت مذاکرات شود" ، خاطرنشان کرد که "ما باید به بی اعتمادی پایان دهیم و برای اتحاد مردم تلاش کنیم و قاطعانه در برابر همه تلاشهایی که تمامیت ارضی و وحدت ملی را تهدید می کند بایستیم.

وی تأکید کرد که "امارت اسلامی افغانستان اجازه هیچ تلاشی برای تضعیف تمامیت ارضی را نمی دهد".

مذاکرات میان هیات اعزامی جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در قطر امروز شنبه آغاز شد. این مذاکرات قرار است به‌ مدت 2 روز در دوحه برگزار شود.

هیأت طالبان را در این گفت‌وگوها، «ملا عبدالغنی برادر»، معاون سیاسی این گروه رهبری می‌کند. 

هیأت افغانستان روز گذشته به ریاست عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی این کشور به دوحه، پایتخت قطر سفر کرد. عبدالله پیش از عزیمت به دوحه، در یک نشست خبری گفت که هیأت اعزامی با صلاحیت کامل به دوحه می‌رود و او امیدوار است که گفت‌وگوهای این هیأت با طالبان به نتیجه برسد.

برخی از منابع دولت انتقالی، آتش بس دائمی و آزادی زندانیان طالبان را از موضوعات اصلی نشست امروز عنوان کردند. 

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما