plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۱۷۶۸۰

اتفاقی تاریخی برای سعید معروف و ورزش ایران

کاپیتان تیم ملی والیبال، در المپیک توکیو، برای موفقیت در دو جبهه رقابت می کند، موفقیت تیم ملی و حضور در کمیسیون ورزشکاران IOC .
اتفاقی تاریخی برای سعید معروف و ورزش ایران
به گزارش ایصال نیوز، شمارش معکوس برای رقابت سعید معروف با ۲۹ ورزشکار دنیا برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران IOC شروع شد.

همزمان با افتتاح دهکده ورزشکاران در توکیو. ورزشکاران حاضر در دهکده تا ۱۲ مردادماه فرصت دارند تا در غرفه‌های رای گیری جلوی ورودی سالن غذا خوری ، اسم چهار کاندیدا را به صندوق بیندازند، اما کاندیداها حتما باید از رشته‌های ورزشی متفاوت باشند.

سعید معروف و پائو گاسول اسپانیایی ،بین ۳۰ کاندیدا تنها از رشته های تیمی والیبال و بسکتبال هستند که ۱۲ نفر برای عضویت در کمیسیون انتخاب می شوند و ۱۱ نفر را هم کمیته بین المللی منصوب می کند.

سعید معروف کاپیتان تیم ملی ، نماینده ایران ایران در این دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC نیست، بلکه او کاندیدای والیبال دنیا در این دوره انتخابات است و بعید نیست والیبالی ها از او حمایت همه جانبه کنند تا نماینده اشان به کمیسیون ورزشکاران IOC برسد.

البته کاپیتان تیم ملی قبل از این هم رایزنی را برای جمع آوری رای شروع کرده است. او با تماس و ارتباط ها و کنفرانس های آنلاین تبلیغات را انجام داده است.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی با تایید این قضیه می گوید:« سعید تنها کاندیدای والیبال دنیا در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC است. البته سعید تا به حال کارهایی که کمیته گفته را انجام داده است. به هر حال ما تجربه خاصی در این زمینه نداریم و هر پیشنهادی که کمیته ملی المپیک بدهد، همان را انجام می دهیم. فکر می کنم نقش کمیته خیلی خیل پر رنگ است.»

البته خوش خبر کار سعید معروف برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران IOC را سخت می داند و می گوید:«قطعا رقابت با ورزشکاران تاپ دنیا، آن هم ورزشکاران انفرادی فرق با رشته های تیمی فرق می کند. به طور حتم یک تنیسور یا شناگر معروف، محبوبیتش در دنیا خیلی خیلی بیشتر از ورزشکار تیمی است. خود سعید می گوید جمع آوری رای کارسختی است. درست است او طرفداران زیادی در دنیا ، به ویژه در والیبال دارد و شاید رشته های دیگر هم نیم نگاهی به موفقیت سعید معروف دارند، اما کار راحتی نیست. با این حال تلاش ما اول جمع اورای رای صددرصد در کاروان ایران است و بعد هم گرفتن رای خارجی ها.» او به رغم سختی کار اما به موفقیت کاپیتان تیمش امیدوار است:«من امیدوارم، این اتفاق رقم بخورد ،چرا بزرگترین اتفاق زندگی ورزشی سعید است و ورزش ایران. امیدوارم رقم بخورد.»

هادی ساعی رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، عضویت معروف در کمسیون ورزشکاران IOC را مهم می داند. او خودش، حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای المپیک ۲۰۱۲ لندن تجربه کرد، بدون اینکه کرسی را صاحب شود.
ساعی می گوید:« کرسی کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک، خیلی مهم و کارآمد برای ورزش ما است.همه باید دست به دست هم بدهند تا این اتفاق بیفتد. به هر حال اگر سعید معروف عضو کمیسیون ورزشکاران IOC شود، افتخارش برای ورزش ایران است.»

رئیس کمسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، برای انتخاب سعید معروف شانس قائل است :«به نظرم همه اعضای کاروان برای جمع آوری رای برای سعید معروف در توکیو باید با ورزشکاران هم رشته ای بقیه کشورها رایزنی کنند. شک نکنید با رزومه ای که سعید معروف دارد، خیلی ها به او رای می دهند.تعداد والیبالی ها در المپیک زیاد است و خیلی ها او را می شناسند و بنابراین به او رای می دهند. از طرفی کمیته ملی المپیک و رئیس کاروان هم با ارتباط خوبی که با بقیه کشورها دارد، می تواند برای معروف رای جمع کند.»

**برنامه های سعید معروف برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران IOC:
*به ورزشکاران کمک شود تا در زندگی خود در داخل و خارج از زمین ورزش موفق باشند
*از ورزش پاک و بازی جوانمردانه پشتیبانی شود
* مشارکت ورزشکاران در تصمیم‌گیری در مورد جنبش المپیک ارتقاء داده شود
*ارزش واقعی تعامل ورزشکاران در جنبش المپیک اهمیت داده شود و تنها بر روی پیروزی تأکید نشود
* به ورزشکاران القا شود که در جامعه خود به الگویی فعال تبدیل شوند و جوانان کشورهای خود را به ورزش و استفاده از ارزش‌های ورزشی در زندگی روزمره خود تحریک کنند
* نظارت بر مشارکت‌ها و موفقیت‌های ورزشکاران بهبود بخشیده شود
* آگاهی از حقوق ورزشکاران افزایش یابد * ارزش‌های المپیک مانند دوستی ، صلح و ... ترویج داده شود
* از مشارکت همه ورزشکاران از سراسر جهان برای شرکت در بازی‌ها حمایت شود به ویژه کسانی که شانس کم‌تری دارند
* تبادلات فرهنگی از طریق گفت‌وگوی ورزشی صورت گیرد

۳۰ کاندیدای انتخابات کمیسیون ورزشکاران عبارتند از: دیانا گابی نامیبیایی )تیراندازی)، تریس آلشامار سوئدی (شنا)،موتاز برشام قطری (دوومیدانی)، دانکا بارتیکووا اسلواکیایی (تیراندازی) آلیستیر بروونلی انگلیسی (سه گانه)، کیت کمبل استرالیایی (شنا)، تین چن چو چین تایپه ای (بدمینتون)، اوکسانا چاسوویتینا ازبکستانی (ژیمناستیک)، فردریک داکرس جاماییکایی (دوومیدانی)،آنتونیو فردیناندز ونزوئلایی (کاراته)چارلز فرناندز گواتمالایی (پنج‌گانه مدرن)، جولیان فلیتچر برمودایی (شنا)، روبرتو فورتادو کاستاریکایی (دوومیدانی)، پائو گاسول اسپانیایی (بسکتبال)، دیوید هارت ایرلندی (هاکی)،بریجیت هارتلی آفریقای جنوبی (قایقرانی )، وید کاواتسنیک اسلوونیایی (هندبال)،همفری کایانگ کنیایی (راگبی)، پاولوس کانتیدس قبرسی (قایقرانی بادبانی)، آناستازیا کوژنکووا اوکراینی (قایقرانی رویینگ)،سانتیاگو لانگ آرژانتینی (قایقرانی بادبانی)، سعید معروف ایرانی (والیبال)،بن یوسف ساحل عاجی (دوومیدانی)، ماکسیم میرنی بلاروسی (تنیس)، یوکی اوتا ژاپنی (شمشیربازی)، فدریکا پلیگرینی ایتالیایی (شنا)، تیاگو پرییرا بزریلی(شنا)، ریان پینی گینه نویی (شنا)، آیکاترینی استفانیدی یونانی (دوومیدانی) و ماجا ولوسوواسکا لهستانی (دوچرخه سواری کوهستان).  

انتهای پیام/*
۰
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما