plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۱۴۲۹
دیدار دکتر نمکی و دکتر علوان در بغداد

وزرای بهداشت ایران و عراق بر گسترش همکاری ها تاکید کردند

نقشه راه همکاری بهداشتی بین ایران و عراق طراحی می شود
وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و بهداشت و محیط زیست عراق بر گسترش همکاری ها در حوزه بهداشت و درمان میان دو کشور تاکید کردند.
وزرای بهداشت ایران و عراق بر گسترش همکاری ها تاکید کردند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علاءالدین علوان وزیر بهداشت و محیط زیست عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه در دار الضیافه (ساختمان تشریفات دولت عراق) از دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

علوان در سخنانی ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر بهداشت ایران به بغداد منجر به توافقات و همکاری های بیشتر در حوزه بهداشت و درمان بین دو کشور شده و عراق بتواند از تجارب گرانبهای ایران در حوزه بهداشت و درمان بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد که بهداشت عراق در طول سنوات گذشته به دلیل اهمال و سوء تدبیر دچار آسیب های جدی شده و به تجارب و فناوری کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بهداشتی نیازمند جدی است.

وزیر بهداشت عراق اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و دارو و درمان پیشرفت های چشمگیری داشته و نه تنها از کشورهای منطقه پیشی گرفته بلکه در برخی حوزه ها از جمله توسعه بهداشتی موفقیت هایی در سطح جهانی داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به سخنان همتای عراقی خود گفت که جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که تمامی تجربیات و توانمندی های خود را در حوزه بهداشت و درمان در اختیار طرف عراقی بگذارد.

دکتر سعید نمکی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز کشور دوست و برادر عراق را در شرایط سخت تنها نمی گذارد و با اشتیاق تمام این تجربیات و توانمندیها را به عراق منتقل می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در راس هیاتی بلند مرتبه از نظام سلامت و بخش خصوصی ایران بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی خود وارد بغداد شد.


** دکتر نمکی: زمینه های همکاری بهداشت و درمان ایران و عراق گسترده است

گفتنی ست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان که به بغداد سفر کرده است، گفت: زمینه های همکاری بهداشتی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست، برادر و همسایه عراق بسیار گسترده است.

دکتر سعید نمکی در خصوص اهداف سفر رسمی سه روزه خود به بغداد گفت: با توجه به زمینه های همکاری بسیار زیادی که در حوزه بهداشت ودرمان با کشور دوست، برادر و همسایه عراق وجود دارد این سفر به منظور رایزنی و بررسی این بخش ها انجام شده است.
وی با اشاره به حسن نیت طرف عراقی در جریان این مذاکرات دو جانبه ابراز امیدواری کرد که این رایزنی ها منجر به تفاهم بین دو کشور در بخش بهداشت و درمان شود.
وزیر بهداشت تصریح کرد: ایران در زمینه دارو، صادرات، ثبت و راه اندازی صنعت دارو به عنوان کشوری که سال ها است که در این زمینه فعالیت دارد، می تواند تجربه و امکانات خود را در اختیار دوستان عراقی بگذارد.
دکتر نمکی یادآور شد: در بخش آموزش پزشکی نیز قرار است که با متولیان امر آموزش علوم پزشکی در کشور عراق برای همکاری های مشترک و جذب دانشجو در رشته های مختلف علوم پزشکی مذاکراتی انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت همکاری دو کشور در مناسبت های دینی مانند زیارت های میلیونی اربعین حسینی گفت: در خصوص زیارت میلیون اربعین و موارد دیگر از این قبیل امکان تفاهم بین دو کشور وجود دارد. در این حوزه جمهوری اسلامی ایران می تواند از تجربه عراق استفاده کرده و عراق نیز می تواند از تجربیات متقابل جمهوری اسلامی ایران بهره ببرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در راس هیاتی بلندپایه از نظام سلامت و بخش خصوصی ایران بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی خود وارد بغداد شد.


** دکتر علاء الدین علوان: نقشه راه همکاری بهداشتی بین ایران و عراق طراحی می شود

همچین در جریان سفر وزیر بهداشت ایران و دیدار با وزیر بهداشت و محیط زیست عراق، طرف عراقی گفت: دو کشور ایران و عراق درصدد ترسیم نقشه راه همکاری بهداشتی بین همدیگر هستند.
دکتر علاء الدین علوان در خصوص اهمیت سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به بغداد در بعد از ظهر امروز دوشنبه اظهار داشت: در این سفر پیرامون پنج پروتکل الحاقی یادداشت تفاهم همکاری که قبلا بین وزارتخانه های دو کشور به امضا رسیده بحث و رایزنی می شود.
وی اضافه کرد: رایزنی های امروز رایزنی های اولیه است و توافقاتی که حول این پروتکل های الحاقی صورت می گیرد نقشه راه همکاری های فراگیر در زمینه بهداشت و آموزش پزشکی بین دو کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه سفر وزیر بهداشت ایران به بغداد در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده در سنوات گذشته بین ایران و عراق انجام گرفته است، افزود: هدف سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به بغداد، بررسی راهکارهای همکاری بهداشتی بین دو کشور است.
علوان در خصوص همکاری های بهداشتی بین دو کشور خاطرنشان کرد: حوزه های همکاری بین دو کشور بسیار وسیع و شامل مبارزه با بیماری های واگیردار، مقابله با تهدیدهای بهداشتی و همکاری در زمینه نظام های صحیح بهداشتی است.
وی ادامه داد: همکاری در زمینه مراقبت های بهداشتی یکی از حوزه های مهم است زیرا در تجمع های بزرگ بشری مانند مناسبت های دینی و زیارت های میلیونی این موضوع حائز اهمیت است و دو کشور درصدد گسترش همکاری در این حوزه هستند.
وزیر بهداشت عراق تاکید کرد: وزارت بهداشت عراق درصدد تقویت و گسترش بیشتر همکاری ها با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است.
وی ابراز امیدواری کرد که در سایه بررسی یادداشت تفاهم و پروتکل های اجرایی آن، میادین بیشتر همکاری و تفاهم در حوزه دارو و مراقبت های بهداشتی و بیماری های صعب العلاج که در حال حاضر در خارج از عراق درمان می شوند، حاصل شود.
علاء الدین علوان افزود: زمینه های همکاری بین ایران و عراق در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیار گسترده است و بخشی از رایزنی های وزیر بهداشت ایران در حوزه آموزش پزشکی و بهداشتی با وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی عراق انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: امیدواریم رایزنی ها با بین وزرای بهداشت ایران و آموزش عالی عراق نیز همانند رایزنی های با وزارت بهداشت عراق در برگیرنده همکاری های بیشتر شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در راس هیاتی بلند مرتبه از نظام سلامت و بخش خصوصی ایران بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی خود وارد بغداد شد.

انتهای پیام /*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما