plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۱۱۰۳۳

تداوم اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا

اعتراضاتی که بیش از یک ماه در پورتلند و تعدادی دیگر از شهرها در ایالات متحده رخ داده است، اغلب به شورش هایی منجر شد که پس از مرگ جورج فلوید آفریقایی-آمریکایی در مینیاپولیس به دست پلیس آغاز شد.
تداوم اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا
به گزارش ایصال نیوزز، مأمورین پلیس فدرال، در اعتراضات گسترده پورتلند آمریكا، معترضین را هچنان پراكنده می کنند، جایی كه تقریباً دو ماه در آن موج ناآرامی ها كاهش نیافته است.

تلاش های پلیس برای بیرون راندن معترضین از مرکز پورتلند، با مقاومت روبرو شد.برای دور کردن معترضین از صحن دادگاه، ماموران فدرال گاز اشک آور شلیک کردند. جمعیت از میدان جلوی صحن عقب نشینی کردند و به خیابان های مجاور حرکت کردند.

بسیاری از آسیب دیدگان با گاز اشک آور، توسط داوطلبان پزشکی کمک می شدند و جوانان سعی داشتند از افراد مصدوم با سپرهای دست ساز یا چترها و حتی دستان خالی خود محافظت کنند.

پیش از این، دادگاه ایالات متحده از اعمال ممنوعیت موقت بازداشت توسط نیروهای پلیس فدرال در جریان اعتراضات پورتلند، که توسط دادستان کل اورگان به دنبال آن بود، امتناع کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بارها و بارها از عملکرد و اقدامات مقامات ایالتی و شهرداری ابراز نارضایتی كرده است، به عقیده وی اقدامات لازم برای برقراری نظم انجام نمی شود.

در همین رابطه، در تعدادی از موارد، افسران پلیس و پلیس فدرال به داخل شهرها آورده شدند و این باعث نارضایتی مقامات محلی شد که عمدتا نماینده حزب دموکرات ایالات متحده هستند.

در ادامه این جریانات معترضان دادگاهی را در کالیفرنیا آتش زدند. معترضین در اوکلند کالیفرنیا، یک دادگاهی محلی را به آتش کشیدند، پنجره های ایستگاه پلیس را شکستند و به افسران پلیس حمله کردند.

پلیس اوکلند در توییتر خود نوشت: تحریک کنندگان در میان تظاهرکنندگان دادگاه حوزه آلامدا را به آتش کشیدند. لطفا از این منطقه به دور باشید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما