plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۱۰۱۴۰

زمین لرزه ۵.٧ ریشتری دیشب در استان فارس تلفاتی نداشت

ثبت شتاب بالای ۵۶۰ سانتی متر بر مجذور ثانیه در زلزله ۵.۷ بیرم فارس
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت خوشبختانه در زمین لرزه ۵.٧ ریشتری سه شنبه شب در استان فارس هیچ مصدوم یا فوتی گزارش نشده است. رییس شبکه ملی شتاب‌نگاری نیز گفت؛ شتاب زمین‌لرزه ۵.۷ استان فارس با شتاب بالای ۵۶۰ سانتی متر بر مجذور ثانیه، ثبت شده است.
زمین لرزه ۵.٧ ریشتری دیشب در استان فارس تلفاتی نداشت
به گزارش ایصال نیوز، مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: ساعت ٢١:۴٨ دقیقه سه شنبه شب، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.٧ ریشتر استان فارس حوالی بیرم را لرزاند. وی ادامه داد: این در حالی است که طی ساعات دیشب زمین لرزه ای با قدرت ۵.١ ریشتر همان محدوده را لرزاند بود.

خالدی یا بیان اینکه این زمین لرزه در عمق ١٠کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: زمین لرزه احساس شده اما تا این لحظه امدادخواهی صورت نگرفته است. به گفته وی تیم‌های ارزیاب مجددا درحال ارزیابی هستند.

وی ساعتی پس از وقوع زمین لرزه ۵.٧ ریشتری اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه مصدومی گزارش نشده است.

وی گفت: گزارشی در خصوص ریزش در روستای «مز» و روستای آشنا در اطراف خنج و ریزش در گردنه بالنگستان ارائه شده که تلفاتی نداشته است.

خالدی افزود: تعداد ۵ دستگاه آمبولانس،یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در دانشگاه شیراز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جهرم آماده باش هستند.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور اتاق بحران شیراز نیز فعال است.

از سوی دیگر، مهندس فرزانگان، رییس شبکه ملی شتاب‌نگاری با تاکید بر اینکه شتاب زمین‌لرزه ۵.۷ استان فارس با شتاب بالای ۵۶۰ سانتی متر بر مجذور ثانیه به ثبت رسید که این میزان شتاب زیادی است، گفت: شتاب زلزله‌ها زمانی منجر به تخریب سازه‌ها می‌شود که مدت زمان زلزله زیاد باشد.

 از ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه سه شنبه شب۲۰ خرداد ماه، زلزله‌های متعددی در استان فارس رخ داده است. اولین زلزله مربوط به ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه در بیرم این استان بوده است که در ۲۶ کیلومتری بیرم، ۲۶ کیلومتری خنج و ۴۰ کیلومتری محمله بوده است.

زلزله دوم در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه به ثبت رسید. در ساعت ۲۲ و ۱۳ دقیقه امشب نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ در خنج استان فارس رخ داد که در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۲۳ کیلومتری خنج، ۳۱ کیلومتری بیرم و ۳۴ کیلومتری محمله این استان رخ داد.

 اسماعیل فرزانگان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: در استان فارس چند زمین‌لرزه رخ داده است که یکی از آنها با بزرگای ۵.۱ با شتاب ۶۶ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه و دیگری با بزرگای ۵.۷ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شتاب زلزله دوم که از سوی برخی از آژانس‌های بین‌المللی به ثبت رسیده است، بیش از ۵۰۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه است که این میزان شتاب بالایی است و احتمال تخریب خانه‌های خشت و گلی روستایی وجود دارد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما