plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۵۱۸۲

انتقاد مهر از سخنرانی امروز روحانی در دانشگاه تهران

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود در روز چهارشنبه در دانشگاه تهران با اشاره به راهکار قانونی همه پرسی در مسائل مهم و استراتژیک گفت: در کشور یکسری مسائل داریم بلند مدت است و آن استراتژی پیشرفت کشور است. پیشرفت و آینده کشور در سایه تقابل با دنیا است یا تعامل؟ این مسئله راهبردی اساسی است. ۴۱ سال است به جواب این سوال نرسیدیم. این موضوع با دعوا و ایجاد دو صف برای تقابل حل نمی شود.
انتقاد مهر از سخنرانی امروز روحانی در دانشگاه تهران
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری مهر با انتقاد از مطرح شدن مباحث دوقطبی در سالها و ماههای اخیر و با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور نوشت: در این میان امروز(چهارشنبه-۲۴ مهرماه) در جریان آئین بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز اموزش عالی کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، روحانی ابتدا از اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات سخن گفت و سپس دوقطبی جدید انتخاباتی خود را رونمایی کرد. او در این سخنرانی از دوگانه «تعامل سازنده/تقابل مستمر» به عنوان نماد دو تفکر در عرصه سیاست خارجی سخن گفت. روحانی حامیان «تقابل مستمر» را اینگونه توصیف می‌کند: «می‌گویند مشکلات ما با جهان راهی جز قدرت نمایی ندارد، باید طرف را بشکنیم و الا آدم نمی‌شود، باید با دشمن مقابله کنیم، اینجا دوئل است یعنی باید بزنیم و بکشیم و کشته شویم» ؛ سپس با طرح مساله رفراندوم که چند سالی می‌شود بصورت مبهم در رابطه با آن سخن می‌گوید، گفت: «مسئله تعامل یا عدم تعامل یک مورد است، ده‌ها مورد داریم که دانشگاه‌ها باید به عنوان مسائل استراتژیک وارد شوند، اگر در این مسائل استراتژیک سال ها بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم، باید به دنبال همه‌پرسی از مردم برویم»
در همین رابطه، احمد سالک نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارات رئیس‌جمهور و تلاش وی برای ایجاد دو قطبی‌های جدید در انتخابات را برای فرار از پاسخگویی در مورد عملکرد دولت دانست و گفت: «رئیس‌جمهور به جای این بازی‌های سیاسی باید به مشکلات مردم پاسخ دهد.»
سالک معتقد است: «طرح موضوعاتی در مورد برگزاری رفراندوم جهت تعامل با دنیا در راستای ایجاد دوقطبی در جامعه به مصلحت کشور نیست»
مهر در ادامه نوشت: سخنرانی امروز روحانی در کنار دو اظهار نظر قبلی‌اش درخصوص «خودسوزی سحر خدایاری» و «حمله به شورای نگهبان» این مهم را ثابت کرد که باید تا روز برگزاری انتخابات در اسفندماه ۹۸ منتظر دوقطبی‌های جدید از سوی رئیس‌جمهور و جریان سیاسی و رسانه‌ای حامی او باشیم.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما