plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۴۵۸۹

ماموریت هیات عالیرتبه ایران در مجمع عمومی

علی‌اصغر زرگر*
ماموريت هيات ايران در اين مجمع برملا کردن سياست‌هاي ضد ايراني آمريکا عليه ملت ايران و توطئه‌هاي بي‌شمار آمريکا در منطقه و خصوصا توطئه خطرناک ايجاد تنش و جنگ احتمالي بين دو ملت مسلمان ايران و عربستان است.
ماموریت هیات عالیرتبه ایران در مجمع عمومی
هفتاد و چهارمين جلسه ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد طي هفته جاري در نيويورک تشکيل مي‌شود. در اين جلسه روساي کشورها و يا حداقل وزراي خارجه دولت‌هاي عضو شرکت مي‌کنند. نمايندگان کشورها در اين گردهمايي تلاش دارند ديدگاه‌ها و سياست‌هاي رسمي دولت‌هاي خود را تشريح و نسبت به نقد و خطرات سياست‌هاي کشورهاي ديگر نظرات خود را ابراز کنند و در نهايت پيشنهادات خود را براي حفظ صلح و امنيت منطقه‌اي و جهاني مطرح نمايند.

در دالان‌هاي مقر سازمان ملل مذاکرات دو‌جانبه و چند‌جانبه نيز بين نمايندگان کشورهاي مختلف براي ارتقاي منافع کشورشان نيز انجام مي‌شود. در سال گذشته هيات نمايندگي ايران تحت رياست رئيس‌جمهور محترم جمهوري اسلامي ايران در جلسه مجمع شرکت کرد.

در سخنراني ايراد شده، رياست جمهوري ضمن بر شمردن سياست‌هاي اصولي و صلح‌طلبانه جمهوري اسلامي ايران و دفاع از ملت‌هاي مظلوم فلسطين و يمن، صرفا به بيان انتقاداتي از سياست‌هاي ايالات متحده نسبت به ايران و منطقه بسنده کرد و در مورد جنايات اين کشور و اذنابش در منطقه لحني ملايم و از برملا کردن آنها خودداري کرد.

اکنون متعاقب نقض و خروج آمريکا از برجام و اعمال تحريم‌هاي حداکثري عليه ملت ايران، آمريکا شمشير را از رو بسته و هدف نهايي‌اش فروپاشي اقتصاد ايران و تسليم ايران به شرايط آمريکا است. آمريکا در حال اجراي توطئه‌اي خطرناکتر نيز مي‌باشد و آن شعله‌ور ساختن جنگي بين ايران و کشورهاي جنوبي خليج فارس به سرکردگي عربستان سعودي است. از چنين جنگي نه تنها آمريکا بلکه کشورهاي غربي نيز کمال استفاده مادي را خواهند برد و با افزايش بهاي نفت روسيه و آمريکا برنده اصلي اين جنگ خواهند بود و دو ملت ايران و عربستان بازندگان اصلي و رژيم اسرائيل قدرت بلامنازع خاورميانه خواهد شد.

لذا ماموريت هيات ايران در اين مجمع برملا کردن سياست‌هاي ضد ايراني آمريکا عليه ملت ايران و توطئه‌هاي بي‌شمار آمريکا در منطقه و خصوصا توطئه خطرناک ايجاد تنش و جنگ احتمالي بين دو ملت مسلمان ايران و عربستان است. ايران به نمايندگي از طرف جبهه مقاومت مي‌بايست با فرياد بلند پرده از جنايات آمريکا در منطقه و عليه ملت‌ها بر دارد و با توجه به سياست‌هاي بي‌پرده و وقيحانه آمريکا ابايي از اين کار نداشته باشد.

هيات ايراني مي‌بايست جلسه مجمع را به دادگاهي براي طرح سياست‌هاي توطئه آميز و جنايتکارانه آمريکا براي قضاوت افکار عمومي دنيا تبديل کند. زيرا در مقابل سياست‌هاي آمريکا و اقدامات تروريسم اقتصادي عليه ايران بايد هرگونه محافظه‌کاري و نزاکت ديپلماتيک را کنار گذاشت و با آمريکا و غرب همانند خودشان برخورد کرد.

*تحلیلگر مسائل بین‌الملل

انتهای پیام/*
۲
مرجع : آرمان ملی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما