plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۱۹۳

مقاومت، غرب را سر ميز نشاند

مسعود پيرهادی
ايران اسلامي دربرداشتن گام‌هاي خود نبايد ترديد کند؛ همين گام‌ها ثمن معامله با غرب است؛ همان‌طور که در مذاکرات پيشين، قدرت و پيشرفت هسته‌اي ثمن معامله بود که البته به کمترين قيمت مبادله شد و توافق نامتوازني شکل گرفت.
مقاومت، غرب را سر ميز نشاند
چيزي به برداشتن گام سوم باقي نمانده و حرف‌وحديث‌هايي از مذاکره مجدد به گوش مي‌رسد. اين بار با اصرار و درخواست مستمر ماکرون که تلاش دارد نقش واسطه‌گري را ايفا کند صحبت از مذاکره و توافق جديد به گوش مي‌رسد. فارغ از اينکه آيا مذاکره مجدد نتيجه‌اي در پي خواهد داشت يا نه اين امر ناشي از مقاومت و اقتدار جمهوري اسلامي و همراهي مردم و مسئولين است وگرنه از صرف مذاکره‌اي که به تضمين امضاي کري بود، چيزي عايد کشور نشد.
اسقاط پهپاد و توقيف نفت‌کش، روش و زبان ديپلماسي امروز است که ناشي از مقاومت و عزت است.
حالا که مقاومت، غرب را وادار به عقب‌نشيني در برابر جمهوري اسلامي کرد بايد دقت کرد اين بار با رعايت خطوط قرمز و حدودوثغوري که رهبر انقلاب تعيين و تبيين مي‌کنند گام برداشته شود تا تجربه تلخ تکرار نشود.
ديپلماسي مقاومت همان چيزي است که زبان مذاکره امروز است وگرنه قلدرهاي غربي، جز به تسليم و سازش راضي نمي‌شوند و گام‌به‌گام پيش مي‌آيند.
ايران اسلامي دربرداشتن گام‌هاي خود نبايد ترديد کند؛ همين گام‌ها ثمن معامله با غرب است؛ همان‌طور که در مذاکرات پيشين، قدرت و پيشرفت هسته‌اي ثمن معامله بود که البته به کمترين قيمت مبادله شد و توافق نامتوازني شکل گرفت. حالا که اين دولت، مشي و مرامش مذاکره به هر قيمت است لااقل ابتدائيات معامله و مبادله را رعايت کند تا قيمت گام‌ها به‌درستي حساب شود.
اما اين بار همه زندگي و معيشت مردم را به مذاکره و توافق گره نزنيد. حل مشکلات اين مملکت درگرو کار جهادي است. ثروت اصلي ايران، جواناني هستند که مخاطب حقيقي بيانيه گام دوم هستند. راه‌هايي که طي شدني است را آنها مي روند وگرنه به هر دليلي با بازگشت تحريم‌ها دوباره کشور به مشکل مي‌خورد. ريشه مشکلات را بايد حل کرد وگرنه مسکن موقتي به اسم رفع تحريم که البته به آن خوشبين نيستيم، مسئله ما را حل نمي‌کند
رونق توليد با مذاکره، مصالحه و امثال ذلک به دست نمي‌آيد؛ رونق توليد با همت و عزم و ريل گذاري مسئولان و همراهي و تلاش مردم محقق خواهد شد.
انتهای پیام/*
۹
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما