plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۳۹

سعید بهبهانی: 2019، سال آغاز تغییر در خاورمیانه!

سعید بهبهانی: 2019، سال آغاز تغییر در خاورمیانه!
اعلام ناگهانی خروج نیروهای #آمريكا از #سوريه را شاید بتوان کاتالیزور وقایع خشونت بار آتی در#خاورمیانه ارزیابی کرد.
توهم پیروزی بر #داعش و #تروریسم منطقه ای بواقع خطرناک ترين گمانی است که کسی می تواند در این منطقه بی ثبات جهان به مخیله خود راه دهد!
با ایجاد خلاء مصنوعی که واضحا آرم "ساخت آمریکا" بر پایه آن هویداست ترکیه ماشینهای جنگی خود را بسوی منبج به حرکت در آورد،#ایران سودای فتح جنوب و جانشینی آمریکا در تنف را به سر راه داد و بشار #اسد تحت تشویق "ی پ گ" نیرو به منبج گسیل داشت! امارات و کویت عجولانه به فکر بازگشایی سفارتخانه افتادند و #عربستان اعلام آمادگی برای بازسازی سوریه را عنوان کرد!
همه این وقایع اما در حالی رخ داد که ناوگروه ضربتی آمریکا در دهانه #خلیج_فارس لنگر انداخت و #ترامپ شبانه از نیروهای خود در#عراق سان دید!
گویا شدت تحولات منطقه ای همه را درگیر آینده نگری نموده است؟! غافل از اینکه صدای طبل جومانجی اگر چه فراخوان شرکت در بازی است ولی به محض برداشتن اولین مهره دیگر به شما اجازه خروج از بازی را نخواهد داد!
شاید این پیش بینی از یک تحلیلگر رئال روابط بین الملل قدری تعجب برانگیز باشد و سوال جدی فکت خواهی را بدنبال آورد؛ ولی به جد نسیم ملایم #جنگ در حال وزیدن است، جنگی که آینده منطقه را بشدت تغییر خواهد داد، تغییری که قطعا از دل آن کشورهای جدیدی سر بر خواهند آورد!

انتهای پیام

 
۰
مرجع : صفحه اینستاگرام politics2015
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما