plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۴۹۵۶

همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غیرنظامیان غزه

منیر شفیق*
هفتم اکتبر 2023 ، یک نقطه عطف تاریخی درجنگ بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی است که مرحله ای جدید را در مسیر آزادی فلسطین و جبران شکست اعراب در جنگ های 1948 و 1967 میلادی از طریق مقاومت نوین آغاز کرد.
همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غیرنظامیان غزه
این مرحله (عملیات طوفان الأقصی) جدید شامل حمله به ارتش و شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی 1948 یا به اصطلاح مناطق اطراف باریکه غزه است.

عملیات هفتم اکتبر در ابتدا یک عملیات نظامی منحصر به فرد از نظر برنامه ریزی دقیق و اجرای شجاعانه بود اما پس از مدتی به دستاوردی بسیار مهم برای مقاومت و مردم فلسطین تبدیل شد.

این دستاورد همان شکست ارتش صهیونیستی و شبه نظامیان شهرک نشین آن در برابر مقاومت است که آمریکا و کشورهای غربی را به وحشت انداخت و زلزله ای درداخل رژیم ایجاد نمود.

این دستاورد باعث شکست ارتشی شد که برای چندین دهه خود را به عنوان ارتش شکست ناپذیر معرفی کرده بود و همه دیدند که چطور نیروهای این ارتش وحشت زده، عقب نشینی کردند و نیروهایش با چه ذلتی تسلیم و اسیر شدند.

دراین میان آمریکا و اروپا می دانند که شکست ارتش صهیونیستی به معنای فروپاشی رژیم صهیونیستی است زیرا ارتش ستون استمرار بقای موجودیت رژیم است. همین مساله باعث شد که به یاری تل آویو بشتابند تا ازهم نپاشد.

به همین علت بود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتنیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه شروع جنگ غزه به توافق رسیدند که در آن نیروی هوایی صهیونیستی با انواع هواپیماها، موشک و مهمات آمریکایی، غیرنظامیان و مناطق مسکونی غزه را بمباران کردند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در این بمباران هیچیک از قوانین جنگ یا قوانین بین المللی بشردوستانه را رعایت نکرد و همه اعم از مردان، زنان، سالمندان، کودکان و حتی منازل مسکونی، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، کلیساها و بیمارستان‌ها را هدف قرار داد.

این بمباران ها بیش از ده هزار شهید و بیش از سی هزار مجروح بر جای گذاشت، علاوه بر آن هزاران فلسطینی در زیر آوار جان خود را از دست دادند، بدون اینکه نیروهای امدادی بتوانند آنها را به علت بمباران های بی وقفه از زیر آوار بیرون آورند.

در این استراتژی که نتنیاهو آن را ترسیم و با حمایت بایدن اجرا کرد، کشتار غیرنظامیان ضروری است ، آن هم به رغم آنکه مردم و کشورهای جهان مخالفت خود را با هر نوع کشتار غیرنظامیان و نقض قوانین بین المللی در جنگ علیه شهروندان اعلام کردند.

حتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 120 رای موافق، 45 رای ممتنع و 14 رای مخالف، قطعنامه ای علیه جنایات دشمن صهیونیستی صادر کرد و صدها تظاهرات به نفع مردم غزه و در محکومیت این جنایات در کشورهای مختلف جهان حتی در آمریکا و اروپا برگزار شد. اما همه این اقدامات نتوانست بایدن و نتنیاهو را مجبور به توقف این جنگ جنایتکارانه علیه غیرنظامیان و مناطق مسکونی در باریکه غزه کند، موضوعی که مستلزم آن است که کشورهای عربی و اسلامی سطح مقابله با این جنایات را افزایش دهند.

برای مثال، می توان جبهه ای بین المللی برای اعلام مخالفت با کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه با حضور کشورهایی مانند ایران، ترکیه، اندونزی، پاکستان، مالزی، کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین مانند آفریقای جنوبی، بولیوی، ونزوئلا، کوبا و غیره تشکیل داد.

همچنین این امکان وجود دارد که دو جبهه تشکیل شود، اولی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان غزه و دوم تشکیل جبهه ای که حامی مقاومت و آرمان عادلانه فلسطین باشد.

جبهه اول می تواند کشورها و ملتهای جهان را برای مقابله با کشتار غیرنظامیان و تخریب مناطق مسکونی، بیمارستان ها و محاصره غزه از طریق قطع غذا، دارو و آب گرد هم آورد.

از سوی دیگر، برای تحقق توقف جنگ صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه می توان اقداماتی مانند قطع روابط با رژیم صهیونیستی، تحریم این رژیم و تهدید آن به استفاده از سلاح علیه فرودگاه‌هایی که جنگنده های صهیونیستی جهت بمباران غزه از آن به پرواز درمی آیند، انجام داد.

در این میان، اولویت دادن به توقف جنگ علیه غیرنظامیان یک ضرورت بشردوستانه برای نجات جان دو و نیم میلیون ساکن غزه است.

همچنین، کندی عملیات زمینی دشمن صهیونیستی نشانه برتری نیروهای مقاومت و دفاع عالی آن است. لذا آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی درجنگ زمینی، هر روز به شکلی بی رحمانه، غیرنظامیان را بمباران می کنند و حتی به بمباران بیمارستان ها به ویژه بیمارستان الشفاء تهدید کرده اند.

بنابراین اگر کار این جنگ در نبرد زمینی یکسره شود، دشمن اقدام به قتل عام اهالی غزه خواهد کرد که به معنای شکست اخلاقی، سیاسی، تمدنی و راهبردی غرب و رژیم صهیونیستی خواهد بود که همواره مدعی ارزشهای اخلاقی و دموکراسی بوده اند.

*نویسنده و اندیشمند فلسطینی

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما