plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۶۸۶

بازگشت راهزنان دریائی

مقامات انگلیسی باید به این نکته بیاندیشند که هم ایران و هم هواداران ایران در نقاط مختلف جهان حتی در خود انگلیس قدرت ضربه زدن به منافع انگلیس را دارند و اگر اقداماتی از قبیل توقیف کشتی نفتی ایران تکرار شود و یا توقیف کشتی ایرانی در جبل‌الطارق ادامه یابد باید منتظر دریافت این ضربه‌ها باشند.
بازگشت راهزنان دریائی
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دولت انگلیس درحالی که گرفتار بلاتکلیفی شدید در مورد برگزیت و تعیین نخست‌وزیر جدید است، یک کشتی نفتی که حامل نفت ایران برای سوریه بود را در جبل‌الطارق توقیف کرد. مقامات اسپانیائی اعلام کرده‌اند این اقدام نیروی دریائی انگلیس به درخواست آمریکا صورت گرفته است.
بهانه توقیف کشتی نفتی اینست که سوریه توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و رساندن نفت به این کشور نقض این تحریم است. در این میان، درخواست آمریکا از انگلیس برای توقیف کشتی ایرانی فقط می‌تواند یک انتقام‌جوئی ناشیانه به‌خاطر تحمل شکست‌هایی باشد که دولت ترامپ در اِعمال سیاست‌های مداخله‌جویانه‌اش در منطقه خاورمیانه متحمل شده است. این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که ترامپ نتوانسته اهداف سیاسی خاورمیانه‌ای خود را محقق سازد و خوب می‌داند که این ناکامی ناشی از نفوذ ایران در منطقه و کارآمدی جبهه مقاومت است که ایران محور اصلی آنست.
نکته قابل توجه در ماجرای توقیف کشتی نفتی در جبل‌الطارق اینست که اصل تحریم اعلام نشده توسط اتحادیه اروپا علیه سوریه یک اقدام غیرقانونی و ظالمانه است. دولت سوریه در سال‌های اخیر با تروریسم وحشی حمایت شده توسط آمریکا و اروپا مبارزه کرده و با تحمل هزینه‌های زیاد توانسته آن را شکست بدهد. مقررات بین‌المللی ایجاب می‌کند دولت‌ها و مجامع جهانی به دولتی قانونی که با تروریسم مبارزه می‌کند کمک کنند، ولی چون دولت سوریه تحت سلطه غرب نیست و با رژیم صهیونیستی در تضاد است، مثلث خائن و شوم «عبری – عربی – غربی» در طول سال‌های گذشته تلاش کرد با انواع حمایت‌های تسلیحاتی، مالی، سیاسی و تبلیغاتی از تروریست‌ها در مقابل دولت سوریه بایستد و مانع شکست تروریست‌ها شود. ازجمله اقداماتی که غربی‌ها برای رسیدن به این هدف نامشروع کردند، تحریم دولت سوریه توسط اتحادیه اروپا بود که روشن است اقدامی برخلاف مقررات بین‌المللی و کاملاً غیرقانونی است. به همین دلیل، توقیف کشتی نفتی ایرانی حامل نفت برای سوریه نیز یک اقدام غیرقانونی است که انگلیس و آمریکا مشترکاً مرتکب آن شده‌اند.
نکته مهم دیگر اینست که دولت انگلیس با توقیف کشتی نفتی ایرانی حامل نفت برای سوریه نشان داد اولاً همچنان نوکر آمریکاست بطوری که هرچه دولت‌ آمریکا دستور بدهد انجام می‌دهد و ثانیاً خوی راهزنی بین‌المللی که در دوران سلطه استعماری خود بر بخش عمده‌ای از جهان در وجود دولتمردان لندن طغیان می‌کرد هنوز هم آنها را وادار به اقدامات خلاف قانون و خلاف منافع ملت‌ها می‌نماید. اکنون در شرایطی که انگلیس فقط یک جزیره است و دیگر از امپراطوری پرطمطراق بریتانیای کبیر! خبری نیست، انتظار نمی‌رفت دولتمردان لندن مرتکب چنین اشتباه بزرگی شوند حتی اگر ترامپ آنها را وسوسه کرده باشد.
تجربه‌ای که آمریکا در مواجهه با ایران در سال‌های اخیر اندوخته باید برای دولتمردان انگلیسی پندآموز باشد. مقامات انگلیسی شاید فراموش کرده‌اند که در ایران انقلاب شده و مردم ایران، سلطه استعمارگران را پس زده‌اند و به هر متجاوزی پاسخ کوبنده می‌دهند. مقامات انگلیسی باید به این نکته بیاندیشند که هم ایران و هم هواداران ایران در نقاط مختلف جهان حتی در خود انگلیس قدرت ضربه زدن به منافع انگلیس را دارند و اگر اقداماتی از قبیل توقیف کشتی نفتی ایران تکرار شود و یا توقیف کشتی ایرانی در جبل‌الطارق ادامه یابد باید منتظر دریافت این ضربه‌ها باشند.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما