plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۴۵۹۳

چند خط برای گمنامان نامدار

مسعود پیرهادی*
عرف و ادب حکم می‌کند از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طائب که انصافا به سازمان اطلاعات سپاه، موقعیتی ممتاز بخشید و قواره‌ای متفاوت برای این نهاد امنیتی ساخت، تقدیر کرده و برای سردار محمد کاظمی که صاحب خصال نیکو و سوابق درخشان در حوزه حفاظت اطلاعات است، آرزوی توفیقات روزافزون داشته باشیم.
چند خط برای گمنامان نامدار
جابه جایی رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهانه‌ای شد برای عقده‌گشایی یا پایکوبی برخی افراد که البته ناشی از اشتباهات محاسباتی آنان است؛ در این‌باره بیان چند نکته شاید لازم و ضروری باشد.

۱. همه پاسداران ایران و انقلاب اسلامی، از آن سرباز مرزبانی تا آن سرباز گمنام سازمان اطلاعات سپاه، برای یک آرمان می‌کوشند و آن حفظ و تقویت نظام اسلامی است. در این مسیر، علی‌رغم بقیه مناصب که شاید نام‌ها و عنوان‌ها برای افراد، موضوعیت داشته و جذاب باشد اما برای سرباز، نام و عنوان، به‌هیچ‌عنوان موضوعیت ندارد و آنچه اصل است، دفاع از حریم اسلام و ایران است؛ به‌تعبیری آن صفت گمنام که در اوج نامداری و عزت است، بابت فداکاری آن سرباز و گذشتن از اسم و عنوان است.

سربازان، مادامی‌که بتوانند اصل دین، نظام و انقلاب را حفاظت و پاسداری کنند، به فلسفه وجودی خود جامه عمل پوشاندند. سربازان امنیت کشور یکی از بزرگترین سرمایه‌های نظام‌اند و هر ایرانی باانصافی قدردان آنان است. از ابتدای انقلاب، افراد مختلفی در حوزه‌های گوناگونِ مسئولیتی آمدند و رفتند؛ اما عمده این است که قطار انقلاب، پیوسته به‌سوی مقصد و تعالی در حرکت است و در این طی طریق، وابسته به هیچ شخص و گروه و حزبی نیست. اینها البته نافی این نیست که باید قدر وفاداران به مقصد و مقصود را دانست؛ آنان که در مسیر رسیدن به مقصد، دنبال نان و نام نیستند و دل به این خوش کردند که مجهول فی‌الارض و معروف فی‌السماء باشند و خود را وقف قطار انقلاب نموده‌اند.

۲. تغییرات مدیریتی، خصوصا در نبردهای پیچیده اطلاعاتی و امنیتی، آن هم چند سال بیش از یک دهه فعالیت مستمر، امری متداول و لازم است. روح تازه و برنامه‌های نوآورانه در این جنگِ ترکیبی که لاینقطع بر کشور ما تحمیل می‌شود، ضروری است. عرف و ادب حکم می‌کند از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طائب که انصافا به سازمان اطلاعات سپاه، موقعیتی ممتاز بخشید و قواره‌ای متفاوت برای این نهاد امنیتی ساخت، تقدیر کرده و برای سردار محمد کاظمی که صاحب خصال نیکو و سوابق درخشان در حوزه حفاظت اطلاعات است، آرزوی توفیقات روزافزون داشته باشیم.

سازمان‌های اطلاعاتی در سراسر دنیا به‌واسطه نوع دسترسی‌ها، قدرت‌ها و اختیارات و فوریت اقدامات، در کنار انواع و اقسام خدمات، دفع آفات و صدمات، حفاظت‌ها و پیشگیری‌ها و امثالهم، ناگزیر دچار خطا و لغزش هم می‌شوند؛ بنابراین در ارزیابی کارنامه جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشور، باید برآیندی، تشکیکی و ذودرجات و مراتب نگاه کرد و افتادن به ورطه نگاه صفر و یکی، ما را از تقوا و انصاف دور می‌کند. برآیند سازمان اطلاعات سپاه به‌عنوان یک مجموعه صاحب قدرت و اختیار، با تعریف عرصه‌های جدید برای نبرد امنیتی و دشمنی‌های داخلی و خارجی و تعدد مأموریت‌ها به‌نظر حقیر، موفق و پرفروغ است.

کادرسازی، جوانگرایی و انجام مأموریت‌های پرشمار موفق داخلی و بین‌المللی، هوشمندی فوق‌العاده و همچنین دهان‌های با حقد و غضب گشوده‌شده و دندان‌های با غیظ به‌هم‌فشرده‌شده دشمنان، نشان از ضربه‌ای است که از این سیستم و رأس آن خورده‌اند. دوستان دلسوز و علاقه‌مند به انقلاب، از کنار این اماره‌ها و نشانه‌ها به‌راحتی عبور نکنند تا مبادا ندانسته با دشمن غدار و زخم‌خورده، هم‌سویی و هم‌نوایی کنند.

۳. این انقلاب، صاحب دارد؛ تا وقتی صاحبش را حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌فرجه بدانیم و در آن مسیر حرکت کنیم که به لطف نایب او اینگونه است، نه از سرزنش‌ها خوفی هست، نه از دشمنی‌ها نه از آمد و شد افراد مختلف. ایران اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر و دشمنانش روز‌به‌روز ضعیف‌تر و زبون‌تر خواهند شد. اقدامات دشمن، به‌مثابه ذبحی است که با دست‌وپا زدن بیشتر، زودتر مرگ خود را می‌بیند. قاعده لطف برای این ملک و ملت، جاری و ساری است و به‌فضل الهی تتمیم آن لطف با ظهور مهدی موعود ارواحنافداه محقق می‌شود ان‌شاءالله؛ نصر و فتح الهی خواهد آمد و فوج‌فوج مردم به دین الهی می‌گروند؛ ما آن روز را دور نمی‌بینیم.

*روزنامه نگار

انتهای پیام/*
۱
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما