plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۹۸۸۳

تصویب طرح تحریم چین در کنگره آمریکا

پمپئو به کنگره: هنگ‌کنگ دیگر از چین مستقل نیست
کنگره آمریکا با طرح تحریم چین به دلیل آنچه که نقض حقوق اویغورها خوانده شده، موافقت کرد.
تصویب طرح تحریم چین در کنگره آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، کنگره آمریکا روز چهارشنبه به وقت واشنگتن با طرح تحریم علیه مسئولان چینی به دلیل آنچه که نقض حقوق مسلمان اویغور خوانده، موافقت کرد. این طرح که پیشتر در مجلس سنا و اکنون در کنگره آمریکا به تصویب رسیده باید به کاخ سفید ارسال شود تا دولت دونالد ترامپ برای تحریم علیه چین اقدام کند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه چین مصوبه سنای آمریکا درباره وضعیت حقوق بشری اویغورها در استان سین کیانگ را دخالت در امور داخلی پکن توصیف کرده است.

آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که 33 شرکت و نهاد چینی را به علت کمک به دولت این کشور برای جاسوسی از اقلیت اویغور و یا به خاطر ارتباط این شرکت‌ها با سلاح‌های کشتار جمعی و ارتش چین، به لیست تحریم خود اضافه می‌کند.

این در حالی است که دولت آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله اوضاع هنگ کنگ، تایوان و وضعیت مسلمانان استان سین کیانگ سعی در مداخله در امور داخلی چین را دارد.

از سوی دیگر، در ادامه تشدید فشار امریکا بر چین، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد واشنگتن دیگر هنگ‌کنگ را خودمختار نمی‌داند.

در متن این اطلاعیه آمده است: «هفته گذشته، کنگره جمهوری‌ خلق چین قصد خود را برای تحمیل یکجانبه و دلخواهانه یک قانون امنیت ملی به هنگ‌کنگ اعلام کرد. تصمیم فاجعه‌بار پکن، تازه‌ترین اقدام از مجموعه اقداماتی است که خودمختاری و آزادی‌های هنگ‌کنگ را به طرز اساسی تضعیف کرده و وعده‌های خود چین به مردم هنگ‌کنگ ذیل یک معاهده بین‌المللی تنظیم‌شده در سازمان ملل را -یعنی 'بیانیه مشترک چین-انگلیس'- زیر سوال می‌برد.»

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما